فونیکسریمکسبهتام

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران خبر داد؛

تردد ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران

برای نوسازی تاکسی‌ها نیازمند ورود شرکت‌های خصوصی هستیم

عصر خودرو- قنادان از تردد ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در تهران خبر داد.

تردد ۲۷ هزار تاکسی فرسوده در شهر تهران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا قنادان مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پایان مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه گذاری بخش خصوصی با بیان اینکه ما در کشور با آلودگی هوا مواجه هستیم، در جمع خبرنگاران گفت: هر وقت به مشکل بر می‌خوریم به سراغ حل آن می‌رویم، لذا اگر می‌خواهیم سال آینده مشکل آلودگی هوا نداشته باشیم باید کار را از الان شروع کنیم.

    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی تصریح کرد: ما در حال حاضر 27 هزار تاکسی فرسوده در تهران داریم که سن آن‌ها بالای 10 سال است که این در شأن مردم و رانندگان تاکسی نیست.

    قنادان با بیان اینکه یک سوی پدیده خودرو‌های فرسوده مربوط به آلودگی هوا و سوی دیگر آن مربوط به مبلمان شهری است، گفت: چنانچه در همه شهر‌های دنیا تاکسی به عنوان مبلمان شهری بیانگر کلاس اجتماعی شهر است.

    او افزود: ما نباید به تاکسی تنها به عنوان وسیله حمل و نقل نگاه کنیم، زیرا تاکسیرانی بخشی از هویت اجتماعی یک شهر است.

    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی تهران با بیان اینکه بخش عمده‌ای از 27 هزار تاکسی فرسوده تهران دارای مالک شخصی است، گفت: نوسازی این تاکسی‌ها مستلزم سرمایه گذاری و حمایت از طرف دولت است.

    قنادان با بیان اینکه در طول ماه‌های گذشته سرمایه گذاری بیشتری انجام دادیم، گفت: جهت گیری ایران خودرو هم در این سال‌ها متفاوت شده است.

    او خاطر نشان کرد: ما شرکت‌هایی داریم که به طور واقعی شرکت‌های خودرو مالک هستند و خودشان خودرو آورده‌اند، چنانچه امروز 370 اپتیما، 60 سمند و 70 پژو وارد ناوگان تاکسیرانی شده و 500 فرصت شغلی ایجاد کرده و تا 3 هزار شغل نیز قابل افزایش است.

    مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه 3 تا 5 ناوگان تاکسیرانی تهران برای خدمات لوکس است، تصریح کرد: برای این نوع خدمات 2 هزار و 500 تا 4 هزار خودرو وجود دارد و استفاده از این خودرو‌ها به خاطر هزینه بالایشان برای رانندگان مقدور نیست.

    قنادان در پایان اظهار کرد: تاکسی‌های تهران هم فرسوده هستند که باید نسبت به جایگزینی آن‌ها اقدام کنیم، اما به خاطر قیمت بالایی که دارند این کار توسط اشخاص امکان پذیر نیست.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو