فونیکسریمکسبهتام

پیش بینی افت ۴ درصدی فروش خودرو در جهان طی امسال

عصر خودرو- پیش بینی می شود فروش جهانی خودرو در ۲۰۱۹ ، ۷۷.۵ میلیون دستگاه باشد که ۴ درصد پایین تر از ۲۰۱۸ است.

پیش بینی افت ۴ درصدی فروش خودرو در جهان طی امسال
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، کاهش فروش خودروهای جدید در چین دلیل اصلی پیش بینی کاهش حدود 3.1 میلیونی یا حدود 4 درصدی فروش جهانی خودرو در 2019 است و همچنین باعث می شود موسسه اعتبارسنجی فیچ دلیل کافی برای پیش بینی افزایش فروش خودرو در 2020 نداشته باشد.

     رکود در چین بر حاشیه های سود و هزینه ها در سایر نقاط جهان تأثیر منفی می‌گذارد و مشکل بزرگی برای شرکت های خودروی آمریکا مخصوصاً جنرال موتورز است که تاریخچه فروش بیشتری در چین نسبت به فورد موتور یا فیات کرایسلر دارد.

     جنرال موتورز گزارش داد فروش آن در چین در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 17.5 درصد کاهش داشته و به 689531  رسیده است. کادیلاک تنها برند جنرال موتورز است که افزایش  فروش 10.9 درصدی نسبت به سال گذشته در همین زمان داشته است.

     شرکت فورد موتور، رقیب جنرال موتورز ماه گذشته اعلام کرد فروش آن در چین در سه ماهه سوم سال 131060 دستگاه خودرو بوده که 30.3 درصد نسبت به سال گذشته کمتر است.

     فیاتت کرایسلر اعلام کرد فروش آن در چین در سه ماهه سوم 24 درصد کاهش یافته و به فقط 35 هزار دستگاه رسیده است.

     موسسه اعتبارسنجی فیچ در آخرین گزارش خود اعلام کرد پیش بینی میشود فروش جهانی خودرو در 2019 ، 77.5 میلیون دستگاه باشد که 4 درصد پایین تر از 2018 است. این موسسه با توجه به اطلاعات سازمان بین المللی سازندگان خودروی موتوری اعلام کرد فروش جهانی خودروهای مسافری در 2018 به 80.6 میلیون رسید که نسبت به 81.8 میلیون خودروی فروخته شده در 2017 پایین‌تر بود.

     طبق گفته فیچ، دلیل اصلی فروش پایین تر از حد انتظار در سال جاری میلادی چین بوده است. فروش سالانه خودرو در چین تا ماه اکتبر 11 درصد نسبت به ده ماه اول 2018 کاهش داشت. فیچ اعلام کرد انتظار دارد فروش خودرو در چین برای کل سال 2019 تا حدود 2.1 میلیون برابر با 9 درصد نسبت به 2018 کاهش داشته باشد.

     طبق  گزارش این موسسه اعتبارسنجی، فروش خودرو در سایر بازارهای بزرگ جهان هم کاهش یافته است. انتظار می رود فروش در بازار آمریکا و اروپا حدود 2 درصد پایین آمده باشد و برزیل، روسیه و هند هم در کل شاهد 5.5 درصد کاهش فروش باشند.

    فیچ اعلام کرد:« ضعف در این بخش نسبتاً  گسترده بوده است».

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو