فونیکسریمکسبهتام

همکاری شهرداری و معاونت علمی ریاست جهموری برای ساخت موتور، خودرو و اتوبوس برقی

عصر خودرو- شهرداری تهران و معاونت علمی ریاست جمهوری در حوزه تولید موتور، خودرو و اتوبوس برقی و همچنین توسعه مراکز نوآوری در سطح شهر تهران تفاهم‌نامه همکاری امضاء کردند.

همکاری شهرداری و معاونت علمی ریاست جهموری برای ساخت موتور، خودرو و اتوبوس برقی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی ریاست جمهوری و شهرداری تهران امضا شد و پیروز حناچی شهردار تهران با بیان اینکه امروز دو توافق‌نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری منعقد خواهد شد، گفت: تفاهم‌نامه اول مربوط به امکان بررسی در خصوص خودروهای پیشرفته و تاسیس یک مرکز نوآوری است.

    وی با اشاره به اینکه تاکید شهرداری در این تفاهم‌نامه بر روی موتورهای برقی است اما انجام مطالعات در مورد خودرو و اتوبوس‌های برقی نیز در مراحل بعد در دستور کار قرار می‌گیرد، ادامه داد: 10 درصد از آلودگی مستقیم شهر تهران مربوط به موتورهای موتورسیکلت‌ها است و این روزها که آلودگی تهران بیش از حد مجاز شده لزوم ساماندهی موتورسیکلت‌ها را بیش از پیش حس می‌کنیم و علی رغم مصوبات زیادی که در این حوزه داریم اما کنترل خوبی نداریم.

    حناچی با بیان اینکه بیش از سه میلیون موتورسیکلت در تهران تردد می‌کنند که بخش زیادی از آنها کاربراتوری هستند، گفت: این موتورها نقش زیادی در تولید ذرات معلق دارند که در درجه اول تلاش می‌کنیم کارخانجات را تشویق به برقی کردن موتورسیکلت‌ها کنیم.

    وی با بیان اینکه مرکز نوآوری در زمینه‌های دیگر همچون خودروی بدون سرنشین می‌تواند فعال باشد، تصریح کرد:‌ تفاهم‌نامه دوم شهرداری با معاونت علمی که امروز منعقد می‌شود در خصوص آغاز مطالعه برای مراکز نوآوری شهر تهران است تا مکان‌هایی که پتانسیل دارند در طرح‌های شهرسازی شناسایی و نهادینه شوند و سعی می‌کنیم حتما مناطقی را به عنوان پایلوت انتخاب کنیم تا با همکاری طرفین و با اتکاء به نیروهای جوان و نخبه بخشی از مشکلات شهر حل شود.

    شهردار تهران خطاب به ستاری معاون علمی ریاست جمهوری گفت: هفته گذشته در کنفرانس جهانی اسمارت سیتی، تهران از بین 54 شهر توانست مورد تقدیر قرار گیرد.

    وی افزود: لایحه حمایت از مراکز نوآوری را تدوین کرده و به زودی به شورای شهر تقدیم می‌کنیم تا پس از تصویب آن بتوانیم موضوعات فیمابین را حقوقی تر بررسی کنیم.

    در ادامه سورنا ستاری معاون علمی ریاست جمهوری نیز ضمن تشکر از حناچی بابت نظر مثبت به اتفاقاتی که در حوزه فناوری رخ می‌دهد، گفت: به نظرمان تهران پتانسیل‌های زیادی برای مطرح شدن به عنوان یک شهر هوشمند دارد. هر چند که در حال حاضر نیز تهران جزء 50 شهر در حوزه توسعه فناوری است.

    ستاری با بیان اینکه یکی از بحث‌های جدید که این روزها مطرح می‌شود، موضوع ناحیه‌های نوآوری است، تصریح کرد: توسعه این نواحی به خصوص در اطراف دانشگاه‌ها جدی است که این مسئله سبب می‌شود بخش خصوصی نیز در بافت فرسوده سرمایه گذاری کند که نمونه آن را در اطراف دانشگاه صنعتی شریف می‌بینیم که کارخانه نوآوری آزادی با حضور 3500 جوان فعالیت می‌کند.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران همواره به توسعه حوزه فناوری کمک کرده اما این تفاهم‌نامه سبب می‌شود که برنامه ریزی دقیقی در خصوص توسعه نواحی نوآوری در تهران داشته باشیم، گفت: کمتر شهری را به مانند تهران داریم که چنین پتانسیلی برای توسعه نوآوری و هوشمندسازی داشته باشد.

    ستاری با بیان اینکه ایجاد مراکز نوآوری در حوزه حمل و نقل هوشمند نیز یکی دیگر از برنامه‌های مورد توافق طرفین است، اظهار کرد: در راستای استفاده از تکنولوژی‌های نوین بحث استفاده از خودرو و موتور برقی با اتکاء به تکنولوژی داخل، توسعه می‌یابد.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران بازار بزرگی برای تمامی استارت آپ‌ها دارد،‌ گفت: شهرداری می‌تواند بخش زیادی از منابع برای توسعه خود و بهبود شهر را از محل توسعه استارت آپ‌ها به دست آورد که منبع جدید درآمدی شهر تهران می‌تواند باشد، به جای آنکه شهرداری به دنبال منابع سنتی باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو