فونیکسریمکسبهتام

بررسی فنی نیسان سنترا + مشخصات

عصر خودرو- حدود شش ماه پیش در نمایشگاه شانگهای، نسل جدید سدان کامپکت نیسان سلفی برای بازار چین رونمایی شد و حالا نسل جدید نسخهٔ آمریکایی آن یعنی سنترا هم در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شده است.

بررسی فنی نیسان سنترا + مشخصات
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حدود شش ماه پیش در نمایشگاه شانگهای، نسل جدید سدان کامپکت نیسان سلفی برای بازار چین رونمایی شد و حالا نسل جدید نسخهٔ آمریکایی آن یعنی سنترا هم در نمایشگاه لس‌آنجلس معرفی شده است.

    سنترا برای اولین بار در سال 1982 در بازار ایالات‌متحده عرضه شد و طی این 37 سال بیش از شش میلیون دستگاه از آن به فروش رفته و به یکی از موفق‌ترین محصولات نیسان تبدیل شده است تا جایی که پرفروش‌ترین محصول تاریخ نیسان در ایالات‌متحده محسوب می‌شود و ازاین‌رو بازطراحی آن بسیار مهم است.

    نسل هشتم این ماشین روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده که موجب شده 5.6 سانتیمتر کم‌ارتفاع‌تر و 5 سانتیمتر عریض‌تر از نسل قبلی شود. این استایل پایین‌تر در کنار بازطراحی جلو و عقب خودرو، نمای زیبا و تهاجمی‌تری را ایجاد کرده است.

    همچنین ویژگی‌های قابل‌توجهی مثل جلوپنجرهٔ نمادین V شکل نیسان، چراغ‌های جلوی باریک LED و سقف شناور، ظاهر سنترای جدید را به سدان‌های بزرگ‌تر نیسان یعنی آلتیما و ماکسیما شبیه کرده است. خریداران این سدان ژاپنی می‌توانند از بین هشت رنگ بیرونی مختلف و همین‌طور سه ترکیب دورنگ گوناگون، نمونهٔ موردنظر خود را انتخاب کنند.

    در داخل سنترای 2020 نیز شاهد همان به‌روزرسانی‌ها و ارتقاء‌هایی هستیم که در سایر محصولات نیسان دیده‌ایم که توجه بیشتر به جزئیات و متریال بهتر ازجملهٔ آن‌ها هستند. این خودرو به‌صورت استاندارد به یک نمایشگر 4.2 اینچی دیجیتالی در صفحه آمپر و یک صفحه‌نمایش لمسی 7 اینچی با بلوتوث و مجهز است.

    اما در تیپ‌های بالاتر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر 8 اینچی با کارپلی و اندروید اتو ارائه می‌شود. علاوه بر این، کابین سنترا به لطف صندلی‌های چرمی جدید با دوخت متضاد و طرح ساده‌تر داشبورد با بهبود ارگونومی کلی، به‌طور چشمگیری نسبت به قبل بهبود یافته است.

    برای این سدان کامپکت جدید، اما ویژگی‌های ایمنی بی‌شماری به‌صورت استاندارد در همهٔ تیپ‌ها در قالب پکیج ایمنی Safety Shield 360 نیسان ارائه شده است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز اضطراری اتوماتیک با قابلیت تشخیص عابر پیاده، ترمز عقب اتوماتیک، پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، هشدار خروج از خط و دستیار نوربالا اشاره کرد.

    سنترا همچنین به‌صورت استاندارد به 10 ایربگ، هشدار در‌های عقب، هشدار هوشمند برخورد جلو و پایش هوشیاری راننده هم مجهز شده است.

    برای سنترای مدل 2020 تنها یک پیشرانهٔ 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی جدید در نظر گرفته شده است. این موتور با 149 اسب بخار قدرت و 197 نیوتن متر گشتاور، 20 درصد قدرت و 16 درصد گشتاور بیشتری نسبت به موتور 1.8 لیتری نسل قبلی دارد. همچنین به گفتهٔ نیسان، مصرف سوخت این موتور 2 لیتری جدید نیز از موتور قبلی کمتر است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس CVT صورت می‌گیرد.

    نسل جدید سنترا در سه تیپ مختلف شامل S، SV و SR به بازار عرضه می‌شود که تیپ پایه یا همان S به‌صورت استاندارد به رینگ‌های 16 اینچی، استارت دکمه‌ای و… مجهز است. در تیپ SV رینگ‌های 16 اینچی آلومینیومی، با لاستیک‌های 205 چهارفصل، نمایشگر هشت اینچی، سیستم تهویهٔ دو منطقه‌ای و کروز کنترل با قابلیت توقف و حرکت ارائه می‌شود.

    بالاترین تیپ یعنی SR هم به لطف برخورداری از اسپویلر عقب، آینه‌های جانبی مشکی، رینگ‌های آلیاژی 18 اینچی و تریم کرومی تاریک در جلوپنجره، نمای اسپرت‌تری دارد.

     

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو