فونیکسریمکسبهتام

تست ۵۰۰ امتیازی برای انتخاب برترین کابین اروپایی

یک اتاق رؤیایی

عصر خودرو- مروری بر شرکت‌کننده‌ها : در بین کشنده‌های این تست، مرسدس بنز آکتروس قرار دارد. کشنده‌ای که به‌نوعی سنگ محک و معیار مقایسه برای دیگر ساخته‌های اروپایی محسوب می‌شود. مان TGX بالاترین سن را در بین شرکت‌کننده‌ها داشته و نسل جدید آن در حال تست‌های میدانی و جاده‌ای برای رونمایی در ماه‌های آتی است. از ایویکو جدید و ولوو FH خبری نیست چراکه ایویکو هنوز به مرحله توزیع و فروش نرسیده و ولوو نیز در آخرین لحظات از حضور انصراف داده است. اما به‌جای آن‌ها فورد F-max که عنوان دار کامیون برتر سال ۲۰۱۹ است، حضور دارد. ضمن اینکه می‌توان باوجوداین کشنده و البته اسکانیا و رنو، منتظر یک رقابت تمام‌عیار بین شرکت‌کننده‌ها بود. در این تست ۵۰۰ امتیازی، یک نماینده از شرکت‌های سازنده نیز حضور دارند. هرچند این آزمایش برای یافتن بهترین کابین است اما برای رسیدن به برخی نتایج مثل هندلینگ، راحتی در حین رانندگی، ارگونومی، سیستم تعلیق، سروصدای کابین و... کارشناسان اقدام به رانندگی با کشنده‌ها نیز کرده‌اند.

یک اتاق رؤیایی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، در این تست برای اولین بار فورد F-max و اکتروس جدید در برابر رقبای خود قرار می‌گیرند.
    داف XF سوپر اسپیس :


    داف یکی از موفق‌ترین شرکت‌کننده‌های این تست است که کابین بزرگ و راحت آن، تأثیر بالایی درفروش خوب این کشنده دارد. کابین بسیار بزرگ و جادار است که هنوز هم از این نظر برترین در بین شرکت‌کننده‌ها به‌حساب می‌آید. در این خودرو وجود وسایلی مثل مایکروفر، تلویزیون قابل‌حمل، جاروبرقی پرقدرت و یک یخچال با ابعاد مناسب بسیاری از نیازهای راننده را پوشش را می‌دهد. ضمن  اینکه همان‌طور که گفته شد، فضاهای ریزودرشت زیادی در کابین برای قرار دادن وسایل وجود دارد. هندلینگ کشنده بالا بوده و از طرفی راننده احساس خوبی در پشت فرمان دارد. اما رقبای قدر این کشنده نیز در این تست حضور دارند و به همین خاطر درمجموع DAF به رتبه سوم دست پیدا کرد.

    مان TGX ایولاین :


    مان شرکت‌کننده در این تست از نسخه ایوولاین است که یک نسخه رسمی از شرکت سازنده بوده و جدا از تغییرات ظاهری که در بیرون اتاق دیده می‌شود، داخل کابین نیز دستخوش تغییراتی شده است. کابین از چرم با لوگو Evolion پوشیده شده است و رنگ‌بندی بی‌نظیری دارد. ضمن اینکه به‌جای تخت دوم یک کابینت برای قرار دادن لوازم و البته تلویزیون در نظر گرفته‌شده است. در مقابل فضای بالای شیشه جلو به خاطر ارتفاع زیاد شیشه، اندک است که همین مشکل را می‌توان در فضای زیر تخت خواب اول نیز مشاهده کرد. ورود به کابین به خاطر وجود سه پله راحت است و تونل موتور نیز ارتفاع کمی دارد. از دیگر مشکلات این خودرو، شکل خاص آینه‌های جانبی است که کمی دور از کابین قرار داشته و انحراف دید زیادی را می‌طلبد. این کشنده هرچند در بحث ورود به کابین و طراحی داخل آن، امتیازات بالایی دریافت می‌کند اما به خاطر وجود رقبای قدرش به مقام چهارم می‌رسد.

    مرسدس بنز آکتروس :


    آکتروس یک کشنده بهینه‌شده در قالبی قدیمی است که نسل جدید آن برای اولین بار در این جمع حاضر می‌شود. این کشنده با حذف آینه‌های جانبی در حال حاضر تنها خودرویی است که از دوربین به‌جای آینه‌بغل استفاده می‌کند. ضمن اینکه این خودرو با داشتن سیستم اعلام نقطه کور بغل، یک برنده از این حیث در جمع رقباست. آکتروس در مقایسه با دیگر شرکت‌کننده یک کشنده لوکس محسوب می‌شود. چراکه هم فضای داخلی زیبا و لوکسی دارد و هم صندلی آن به ماساژور مجهز است و هم صندلی شاگرد به خاطر طراحی خاص تخت خواب می‌تواند تا آخرین حد به انتهای اتاق چسبیده و فضای خالی زیادی ایجاد کند. بااین‌وجود در این خودرو دو تخت خواب‌دیده می‌شود که البته مرسدس بنز پیشنهاد دارد تا راننده از تخت خواب بالایی استفاده کند. این خودرو همچنین سیستم ساده و جذابی به نام starry sky دارد که مربوط به روشن شدن ستاره سه پر مرسدس بنز روی جلوپنجره در شب است. در داخل کابین دو فضای بزرگ در طرفین اتاق است که از بیرون نیز قابل‌دسترسی هستند. هم‌چنین وجود چندین پورت USB برای شارژ گوشی از دیگر ویژگی‌های این کابین است. کیفیت مواد سازنده کابین بسیار بالاست و با اندازه‌گیری‌های ابعاد اتاق معلوم می‌شود که کابین آکتروس بزرگ‌ترین در بین 6 شرکت‌کننده دیگر است. ضمن اینکه ورود به کابین و البته کیفیت و زیبایی این ورودی از بقیه رقبا بسیار بالاتر است. آکتروس همچنین به خاطر وجود سیستم‌های ایمنی مختلف و ویژگی‌های خاص کابینش، بالاترین امتیاز را از این نظر در بین رقبا به دست می‌آورد.

    رنو High T :


    رنو را باید یکی از برترین کامیون‌های این جمع دانست، با یک کابین جدید و جوان که البته طول کمی دارد. بعد از بالا آمدن از چهار پله به داخل کابین می‌رسیم که فضایی زیبا و کاربردی در پیش رویمان قرار می‌گیرد. کیفیت مواد سازنده بالا بوده و میز داخل کابین با ابعاد بزرگش یکی از ویژگی‌های مثبت این کابین است. در این کابین همچنین به ریزه‌کاری‌ها و جزییات توجه زیادی شده است. برای مثال یکجا برای قرار دادن حوله مرطوب در نظر گرفته‌شده است که البته می‌توان لباس نیز قرارداد. یخچال ابعاد بزرگی دارد و به‌راحتی می‌توان حتی از بیرون نیز به آن دسترسی داشت. آفتاب‌گیر بیرونی قابل تنظیم است و البته استفاده از دکمه‌های موردنیاز در حین رانندگی مثل تنظیم کروز کنترل نیز به‌راحتی امکان دارد. اما در این میان برخی کاستی‌ها نیز وجود دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، کمبود تنظیمات فرمان است. بااین‌وجود رنو در این تست بالاترین رتبه را به دست نمی‌آورد و البته با اختلاف اندکی پایین‌تر از MAN و فورد در جایگاه ششم جای می‌گیرد.

    فورد F-MAX :


    فورد کامیون سال 2019 اروپا انتخاب‌شده است و البته مدت اندکی تا زمان عرضه آن در اروپا باقی است. این کابین توسط مهندسان ترکی فورد به‌خوبی در بحث مواردی مثل فضای داخل و ارگونومی و راحتی، دوباره بازنگری شده است و از این نظر کاملاً با نسل قبلی خود متفاوت است. ورود به کابین باوجود سه پله راحت است و اتاق ازنظر فضای داخلی در عین خوب بودن، کاستی‌هایی نیز دارد که یکی از بارزترین آن‌ها، در فضای بالای تخت خواب است. فضا و کیفیت تختخواب‌ها مناسب نیست که این وضعیت در تخت بالایی شدیدتر است. از دیگر مشکلات این کابین، وضعیت و کیفیت نمایشگر داشبورد آن است که در عین زیبایی، نشان‌ها و فونت آن خوانا نیستند. فورد ازنظر فضای داخلی رتبه سوم را به دست می‌آورد و بااینکه موتور چندان قدرتمندی در بین رقبا نداشته اما ازنظر ترمزگیری وضعیت بسیار خوبی دارد. بااین‌وجود کامیون برتر سال 2019 در بین رقبای قدیمی خود به جایگاه پنجم می‌رسد که نشان از وجود رقبای قدر و قدیمی در این کلاس است.

    اسکانیا سری S :


    کابین اسکانیا در این میان از جدیدترین‌ها بوده که البته از بسیاری جهات نیز یک کابین شیک با امکانات و راحتی بالاست. برای ورود به کابین باید از چهار پله بالا آمد و سپس در فضایی قرار می‌گیرید که هم زیبا بوده و هم به‌خوبی به بیرون مسلط هستید. ازنظر مقدار فضای داخل بعد از DAF به رتبه دوم می‌رسد که یکی از نکات جالب‌توجه این خودرو در وجود چندین محل برای قرار دادن فنجان چای و قهوه است که از این نظر از رقبا برتر است. دو فضای در نظر گرفته‌شده در بیرون کابین به‌اندازه کافی جادار هستند و این ویژگی در فضای زیر تخت خواب نیز دیده می‌شود. راحتی رانندگی به خاطر فضای راحت و ارگونومی بالای کابین و همچنین زیر بندی راحت آن بسیار بالاست. موارد گفته‌شده به همراه نکات مثبت ریزودرشت دیگر مثل دید رو به بیرون عالی باعث می‌شوند تا این کشنده در رتبه دوم این تست قرار بگیرد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو