فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۹۸۳«

ممبینی: قطعا افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات تاثیر دارد

عصر خودرو- رئیس اتاق اصناف کشور با اشاره به اشباع بودن بازار از کالاها تاکید کرد که اصلاح قیمت بنزین تاثیری بر کالاهای موجود در سطح بازار نخواهد گذاشت، اما در حوزه حمل و نقل کشور تاثیراتی خواهد داشت.

ممبینی: قطعا افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات تاثیر دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سعید ممبینی در جریان بررسی اصلاح قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات در جلسه امروز مجلس بیان کرد: وزرا مطالب  و برنامه‌های خود را برای کنترل بازار به دنبال افزایش قیمت بنزین در کشور مطرح کردند امروز حدود 1400 اتاق اصناف در سطح کشور وجود دارد و از همان لحظات آغاز این طرح همگی به میدان آمده و دستور ستاد تنظیم بازار را برای تشدید نظارت‌ها به طور جدی پیگیری کردند.

    وی در ادامه اظهار کرد: قطعا افزایش قیمت بنزین بر قیمت کالاها و خدمات تاثیر دارد، ولی در حوزه کالا با جدیت می‌توان گفت که قیمت کالاهای موجود در سطح بازار افزایش نمی‌یابد؛ چرا که بازار در رکود بوده و از حیث کالا اشباع است.

    رئیس اتاق اصناف کشور در ادامه تصریح کرد: در حوزه خدمات نیز بیشتر تاثیر بر حوزه حمل و نقل می‌باشد که در این زمینه نگرانی‌های وجود دارد. در جلسات متعدد تعهداتی برای تامین بنزین سهمیه‌ای به فعالان در این حوزه داده شده است و اگر لازم باشد باید قیمت‌گذاری با نرخ منطقی و متناسب با افزایش قیمت سوخت در این بخش انجام گیرد.

    وی در ادامه تاکید کرد: حدود 400 هزار راننده تاکسی تلفنی در کشور داریم که از 10 روز گذشته که قیمت بنزین افزایش یافته است حتی یک لیتر سوخت سهمیه‌ای دریافت نکرده‌اند. به هر حال تامین سوخت رانندگان از موضوعات مهمی است که در جلسات متعدد بر آن تاکید شده است و از وزیر نفت می‌خواهیم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط