فونیکسریمکسبهتام

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر :

لغو طرح تعریض خیابان‌ها بدون توسعه حمل و نقل عمومی شهروندان را دچار مشکل می‌کند

عصر خودرو- سالاری گفت: اگر با جلوگیری از تعریض خیابان‌ها همچنان افزایش خودرو‌ها ادامه یابد مشکلات شهروندان بیشتر می‌شود.

لغو طرح تعریض خیابان‌ها بدون توسعه حمل و نقل عمومی شهروندان را دچار مشکل می‌کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ،  محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به لغو طرح تعریض خیابان‌ها در کمیسیون ماده 5 گفت: اگر ما طرح‌های تعریض نداشته باشیم و از آن طرف هم حمل و نقل عمومی را توسعه ندهیم به یک پارادوکس برخورد می‌کنیم، زیرا دوباره خودروی شهروندان باید به ناچار در همین خیابان‌های کم عرض تردد کند.
    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح تعریض خیابان‌ها در ابتدا به منظور تحقق رویکرد خودرو محوری و ایجاد بزرگراه‌های درون شهری طراحی شد، گفت: این رویکرد باطل است و در کشور‌های توسعه یافته هم دیگر به این سمت نمی‌روند.

    او افزود: در تهران هم علی رغم سرمایه‌های زیادی که از درآمد طرح تفصیلی نصیب شهرداری شد، ولی این درآمد‌ها در حوزه توسعه بزرگراه‌های درون شهری انجام شد که اگرچه به لحاظ عملیات عمرانی و به نمایش گذاشتن توان مهندسی کشور کار‌های ارزشمندی بود، ولی به لحاظ ارتقای کیفیت زندگی، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک نتیجه معکوس گرفتیم و لذا این رویکرد را متوقف کردیم.

    سالاری با بیان اینکه لغو طرح تعریض خیابان‌ها بدون توسعه حمل و نقل عمومی افزایش ورود خودرو‌ها در سطح معابر را به دنبال دارد، گفت: در این شرایط شهروندان دچار مشکلات جدی خواهند شد و لذا ما باید به موازات توقف رویکرد بزرگراه سازی در شهر توسعه حمل و نقل عمومی و پاک را هم به همراه ابزار‌های مختلف برای دسترسی شهروندان به آن داشته باشیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: متأسفانه در پی اصلاح قیمت بنزین تاکنون سهمی از محل این درآمد برای توسعه حمل و نقل عمومی در نظر گرفته نشده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو