فونیکسریمکسبهتام

بارش سنگین برف در جاده‌های مازندران

عصر خودرو- مرکز مدیریت راه‌های مازندران اعلام کرد که در حال حاضر محور کندوان ، هراز و سوادکوه با بارش برف همراه بوده و سطح این محورها به علت بارش شدید برف بسیار لغزنده است.

بارش سنگین برف در جاده‌های مازندران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران  گفت که در حال حاضر بارش نسبتا شدید برف در محور کندوان حوالی هزار چم تا دهانه جنوبی تونل در حال باریدن است و بقیه مسیر این محور هم بارانی است.

    مهدی غلامیان افزود: در محور هراز نیز از سه راهی لاسم تا منطقه پیست آبعلی بارش برف مشاهده می شود که در محدوده منظریه تا  گالری امامزاده هاشم بارش برف سنگین است.

    وی گفت: بارش باران در محدوده گردنه گدوگ محور فیروزکوه مشاهده می شود و در محدوده این گردنه با مه غلیظ همراه است که سبب کندی حرکت خودروها شده است.

    به گفته کارشناس مرکز مدیریت راه مازندران بارش باران در تمامی محور کیاسر مشاهده می شود و در محدوده شهر کیاسر به صورت مقطعی بارش  ها به صورت برف است.

    او همچنین جاده واز به شهر بلده را به علت بارش سنگین برف مسدود اعلام کرد و گفت: ممکن است در صورت بارش سنگین برف این جاده تا فصل آینده بسته بماند.

    غلامیان همچنین با بیان اینکه در باقی جاده های مواصلاتی استان نیز بارش باران مشاهده می شود، اعلام کرد که در حال حاضر تردد در محورهای مواصلاتی استان روان بوده و پرحجمی تردد نیز به علت کاهش سرعت ناشی از بارش سنگین باران است.

    وی همچنین با اشاره به پیش بینی هواشناسی مازندران مبنی بر افزایش بارندگی و برودت دما ابتدای هفته آینده ، از رانندگان خواست با احتیاط بیشتری در جاده های استان به خصوص جاده های کوهستانی رانندگی کرده و حتما خودروهای خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند.

    کارشناس مدیریت راه بار دیگر هشدار داد که به علت بارش باران و کاهش دما جاده های استان بشدت لغزنده است و از رانندگان خواست تا فاصله ایمن و همچنین هشیاری کامل را رعایت کرده و از سلامت خودرو خود اطمینان حاصل نمایند.

    هواشناسی مازندران اعلام کرد که ناپایداری جوی همراه با بارش برف و باران که با کاهش دما همراه است تا اوایل هفته آینده در این خطه شمال کشور ادامه دارد، اما از امشب تا عصر جمعه شدت این سامانه بیشتر است.

    در حال حاضر بلده نور و سیاه بیشه با دمای منفی یک درجه سانتیگراد سرد ترین و بندر امیرآباد با 12 درجه گرم ترین ایستگاه های هواشناسی مازندران هستند.

    مازندران حدود 11 هزار کیلومتر جاده اصلی و فرعی دارد که از این میزان حدود یک هزار کیلومتر محور مواصلاتی با استان های همسایه است و بر اساس آمارهای رسمی، روزانه 2 میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد می کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو