فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۹۲۷»

پیشنهاد اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان شخصی حمل‌و‌‌نقل روستایی

شناسایی ناوگان در دستور کار

عصر خودرو- مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در بسیاری از روستاها ناوگان شخصی حمل و نقل روستائیان را انجام می‌دهد، گفت: پیشنهاد داده‌ایم این ناوگان شناسایی و ساماندهی شوند و سهمیه سوخت به آنها اختصاص یابد.

پیشنهاد اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان شخصی حمل‌و‌‌نقل روستایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای   ‌‌بیان کرد: در تلاش هستیم که در حوزه حمل‌ونقل روستایی موضوع ساماندهی ناوگان این بخش که عموماً شخصی هستند، انجام شود.

    * رایزنی برای سامان‌دهی‌ ناوگان شخصی حمل‌و‌‌نقل روستایی

    وی اضافه کرد: در سال‌های گذشته بحثی در حوزه فعالیت ناوگان روستایی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای شکل گرفت و ادامه یافت، در برخی از مسیرهای روستایی به دلیل اقتصاد پایین این بخش، ناوگانی غیر از ناوگان عمومی جاده‌ای در حال فعالیت هستند که ما در حال بررسی هستیم تا فعالیت این ناوگان را در کوتاه‌مدت، میان و بلندمدت به حمل‌ونقل عمومی برسانیم.

    * پیگیری سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی در بخش شخصی

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در این مقطع باید این ناوگان شخصی که در بخش حمل و نقل روستائیان ‌فعال هستند نیز از نظر سهمیه سوخت دیده شوند که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پیشنهاداتی در این باره به تصمیم‌گیران ارائه خواهد داد.

    باقرجوان اظهار داشت: به هر حال این ناوگان، ناوگانی شخصی است که در ادارات کل استانی درباره آنها جمع‌بندی‌ها در حال انجام است.

    * تلاش برای عدم افزایش کرایه‌ها در بخش ناوگان شخصی حمل‌و‌‌نقل روستایی

    وی افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای در حوزه کاری خود که ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافری بین‌شهری است همه پیشنهادات را درباره سهمیه سوخت داده‌‌ و کارسازی‌ها انجام شده است که سهمیه‌های این بخش (ناوگان سواری کرایه) اعلام شد.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: ‌ناوگان شخصی روستایی در حوزه فعالیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیست، اما به هر حال این ناوگان به حمل‌ونقل مسافر در روستاها مشغول هستند و اگر مداخله در چرخه فعالیت آنها‌ به درستی انجام نشود، ممکن است منجر به افزایش قیمت کرایه در حوزه‌های روستایی شود که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به تازگی ورود کرده است تا این ساماندهی انجام شود.

    * ممکن است ناوگان حمل و نقل شخصی روستایی تحت پوشش تعاونی‌ها قرار گیرند

    باقرجوان در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است این ناوگان تحت پوشش شرکت‌های تعاونی قرار بگیرند، گفت: اولویت ما در گام اول ساماندهی خودِ ناوگان است و اینکه آیا تحت قالب شرکت تعاونی یا شرکت خصوصی فعالیت کنند،‌ اولویت بعدی ما است اما اولویت فعلی، تصمیم‌گیری درباره ساماندهی این ناوگان است و قطعاً شناسایی آنها باید انجام شود.

    وی افزود: به هر حال این ناوگان سالهاست در حوزه روستایی فعالیت می‌کنند و ارتزاق و شغل آنها این است و در صورت عدم توجه به سهمیه آنها، ممکن است به افزایش کرایه‌ها برای روستائیان بیانجامد.

    مدیرکل دفتر حمل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در ‌بحث سهمیه سوخت این ناوگان پیشنهاداتی‌ مدنظر است و سپس بهبود و ایجاد شرایط مناسب‌تر در ناوگان مدنظر داریم.

    باقرجوان اضافه کرد: در گام‌های بعدی هم قطعاً ‌قرار گرفتن این ناوگان در پوشش شرکت‌های حمل‌ونقل را پیگیری می‌کنیم که در این‌باره با همکاری ‌ادارات کل استانی در حال پیگیری هستیم.

     در مصوبه سهمیه‌بندی بنزین، سهمیه سواری‌های کرایه عمومی بین شهری با پلاک «ع» ماهانه 750 لیتر برای ناوگان تک‌سوز و 450 لیتر برای ناوگان دوگانه سوز اختصاص یافته است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو