فونیکسریمکسبهتام

نیسان به عرضه خودروهای پیکاپ برقی می‌اندیشد

عصر خودرو- به نظر می‌رسد که نیسان موتورز ژاپن قصد ورود به حوزه توسعه، تولید و عرضه خودروهای پیکاپ الکتریکی در آمریکا را دارد تا سهم قابل توجهی از بازار این کشور را به خود اختصاص دهد.

نیسان به عرضه خودروهای پیکاپ برقی می‌اندیشد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، به تازگی شرکت خودروسازی نیسان موتورز ژاپن اعلام کرده است که تصمیم گرفته به توسعه، تولید و عرضه خودروهای پیک‌اپ الکتریکی و پاک در بازار ایالات متحده آمریکا بپردازد و بدین ترتیب نظر و توجه مشتریان این دسته بندی خاص از خودروها را به سمت و سوی خود جلب کند.

    به عقیده کارشناسان و تحلیلگران، نیسان موتورز که جزو بزرگترین پیشگامان تولید خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود، حالا می‌خواهد وارد رقابت تنگاتنگی با سایر شرکت‌های فعال در این حوزه همچون تسلاموتورز شود.

    بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    از مشخصات فنی و قابلیت‌های پیکاپ تسلا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

    تسلا مدل B چهارچرخ محرک بوده و سیستم تعلیق آن به گونه‌ای طراحی شده که قادر است طبق وزن و اندازه بار، حرکات خودرو را تنظیم کند. این خودرو همچنین قادر خواهد بود 300 هزار پوند وزن بار را با خود بکشد. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که پیکاپ تسلا مدل B می‌تواند رقیب قدرتمندی برای فورد F-150 به شمار برود. تسلا مدل B، با بهره گیری از یک مجموعه باتری قدرتمند همچنین می‌تواند مسافتی به طول 400 الی 500 مایل را طی کند که این طیف مسافتی برای یک خودروی تمام الکتریکی، بسیار بالا و مناسب به شمار می‌رود. این خودرو همچنین به سیستم پارک اتوماتیک و خودکار و همچنین دوربین 360 درجه مجهز شده است که به راننده اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی، در همه جا رفت و آمد و پارک کند. این خودروساز آمریکایی قصد دارد از پیکاپ غول پیکر برقی و جدید خود در اواخر سال جاری میلادی، نوامبر 2019، رونمایی کند تا در طول یکی دو سال آینده عرضه رسمی آن آغاز شود.

    انتهای پیام

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو