فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

قسطی نبودن عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین

تعیین جریمه برای بدحسابان

عصر خودرو- مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور گفت: عوارض الکترونیکی آزاد راه‌های کشور برای ماشین‌های سنگین و عمومی محاسبه و به تدریج پیامک آن برای مالکان این خودروها ارسال می‌شود و از مردم می‌خواهیم هر چه سریعتر نسبت به پرداخت آن اقدام کنند تا دچار جریمه نشوند.

قسطی نبودن عوارض الکترونیکی خودروهای عمومی و سنگین
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، عملیات اجرایی الکترونیکی شدن پرداخت عوارض آزاد راه‌های کشور از اواخر سال گذشته آغاز  و در چهار آزاد راه کشور به صورت آزمایشی اجرایی شد. در این آزاد راه‌ها دیگر خبری از توقف ماشین در عوارضی‌ها و ایجاد ترافیک نبود اما در این میان برخی از رانندگان به ویژه رانندگان خودروهای عمومی و سنگین مدعی شده بودند که نمی‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند چرا که به آن‌ها اطلاع رسانی نشده است.

    البته پیش از این بهنام داودی - مدیر کل بهره‌برداری آزادراه‌های کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرده بود که مالکان خودروهای سنگین و عمومی که از آزادراه‌های که پرداخت عوارض آن به صورت الکترونیکی است، استفاده کرده‌اند به دلیل آن که نتوانستیم به آن‌ها به صورت پیامکی اطلاع رسانی کنیم عوارض‌شان را تاکنون پرداخت نکرده‌اند اما به زودی فرآیند چگونگی پرداخت آن به مالکان  خودروهای سنگین و عمومی ابلاغ می‌شود و در این راستا اعلام کرده‌ایم که پرداخت عوارض آنها به صورت قسطی انجام شود.

    این اظهارت در حالی صورت گرفته بود که خیرالله خادمی -معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور - در این باره به ایسنا گفت: در راستای عوارض آزادراهی اقدام خوبی که انجام شد الکترونیکی کردن پرداخت آن در 4 آزادراه تهران- ساوه، قزوین- زنجان، تهران- قم و کرج- قزوین بود که به صورت آزمایشی اجرایی شد و تاکنون مردم از طریق سامانه‌ها و شیوه‌های پرداخت عوارض که به آن‌ها اطلاع رسانی شده است نسبت به پرداخت عوارض‌شان اقدام کرده‌اند.

    وی افزود: برای محاسبه و پرداخت عوارض ماشین‌های عمومی و سنگین نیاز به شناسایی آن‌ها داشتیم که این کار از طریق سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و نیروی انتظامی انجام شد و پیامک پرداخت عوارض به آن‌ها در حال ارسال است. وی تاکید کرد: از مردم خواهش می‌کنیم تا هر چه سریعتر نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند تا جریمه یا دیرکرد برای آن‌ها در نظر گرفته نشود.

    مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل کشور در پاسخ به این سوال که رانندگان خودروهای سنگین و عمومی که طی هشت ماه گذشته پیامکی برایشان ارسال نشده که بتواند عوارض‌شان را پرداخت کنند و اگر این عوارض به صورت قسطی یا مرحله‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشود هزینه‌ای سنگینی برای آن‌ها محسوب می‌شود گفت: مرحله‌ای کردن پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها مسئله‌ای است که می‌توان روی آن بحث و بررسی بیشتری انجام داد اما از مردم خواهش می‌کنیم اگر برای آن‌ها پیامکی ارسال شد نسبت به پرداخت عوارض‌شان از همان طریق یا شیوه‌های دیگر اعلام شده، اقدام کنند چرا که سازندگان آزادراه‌ها نیز پس از ماه‌ها تاخیر منتظر دریافت پول خود هستند و فعلا پرداخت عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها برای خودروهای سنگین و عمومی قسطی نیست.

    وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که اگر عوارض الکترونیکی از سوی برخی پرداخت نشود چه سازوکاری برای دریافت آن پیش بینی شده است؟ تصریح کرد: روال‌هایی دیده شده که شاید نتوان اسم آن را جریمه گذاشت اما با آن‌هایی که  یک طرح ملی را معطل نگه‌می‌دارند و عوارض‌شان پرداخت نمی‌کنند حساب و کتاب خواهیم کرد و قطعا برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

    خادمی گفت: الکترونیکی کردن عوارض آزادراه‌های دیگر پس از ساماندهی چهار آزادراهی است که این طرح در آن جا به صورت آزمایشی اجرایی شده و باید از همه سیستم‌ها و مکانیزم‌های پرداخت و دریافت این عوارض اطمینان حاصل کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو