فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۹۰۷»

سخنگوی دولت: ۵۰ درصد مردم خودرو دارند

نتوانستیم به بعضی سوالات پاسخ دهیم

عصر خودرو- ­سخنگوی دولت با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین از قبل پیش بینی شده بود ، گفت : دولت مدت سه سال است که قیمت بنزین را افزایش نداده اما درباره آن ساعت ها فکر شده است.

سخنگوی دولت: ۵۰ درصد مردم خودرو دارند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علی ربیعی در گفتگو با تیتر امشب شبکه خبر به برخی پرسش های مردمی پاسخ داد و گفت: ما نباید بنزین ارزان قیمت را به کشورهای همسایه بدهیم.

    وی همچنین گفت: اگر افزایش قیمت بنزین از قبل گفته می شد مشکلات دیگری بوجود می آورد.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه «قبول دارم نتوانستیم به بعضی سوالات پاسخ دهیم»،  گفت: اگر هر سال مبلغ بنزین افزایش می یافت نوعی شوک روانی به جامعه داده می شد. تصمیم گیری درباره افزایش قیمت بنزین هم ناگهانی نبوده است.

    او افزود: پیوست اجزای افزایش قیمت بنزین جلوگیری از آثار تورمی و افزایش قیمت کالاها است.

    سخنگوی دولت با بیان اینکه علاوه بر مبارزه با قاچاق سوخت، چرا باید یارانه استفاده از سوخت را به کشورهای دیگر بدهیم، گفت: مدیریت مصرف امکان صادرات را فراهم می‌کند و همین طور جلوگیری از فساد و رانت‌های نهفته در دل آن، آثار مثبتی خواهد داشت.

    او گفت: 50 درصد مردم خودرو شخصی ندارند و برخی از مردم دو تا سه تا ماشین دارند.

    سخنگوی دولت افزود: به نظر من توزیع ناعادلانه درآمدهای بنزین غیر قابل قبول است.

    علی ربیعی با بیان اینکه محور حمایت از یارانه معیشتی مردم را بر پایه یک خانواده 5 نفره قرار گرفته است، گفت: درآمد 30 هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم باز می گردد.

    همچنین "حمیدرضا عدل" معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه فقط 25 میلیون لیتر بنزین از 95 میلیون لیتر مصرفی کشور به قیمت آزاد فروخته می شود، گفت: دولت حتی برای خودروهای دولتی هم سهمیه ای در نظر نگرفت تا در نهایت به نفع مردم باشد.

    وی با بیان اینکه در سال آینده روزانه شاهد کاهش 6 تا 10 میلیون لیتر بنزین خواهیم بود افزود: از سال 96 تا 97 با افزایش حدود 14 درصدی مصرف بنزین مواجه بودیم و این افزایش مصرف بابت قاچاق سوخت به کشورهای منطقه بود.

    او گفت : تفاوت قیمت بنزین در داخل کشور با کشور همسایه دست کم 5 هزار تومان است.
     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط