فونیکسریمکسبهتام

صرفه‌جویی ارزی ۳۳ میلیون یورویی با داخلی‌سازی قطعات خودرو

خودکفایی ۸۵ درصدی در تولید کامیون‌

عصر خودرو- مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به قرارداد تولید ۱۵۰ دستگاه کامیون بین ایران‌خودرو دیزل و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: در تولید این کامیون‌ها تا ۸۵ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

صرفه‌جویی ارزی ۳۳ میلیون یورویی با داخلی‌سازی قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، فرشاد مقیمی مدیرعامل ایران‌خودرو امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه ساخت 150 دستگاه کامیون توسط شرکت ایران‌خودرو دیزل برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که بین دو طرف به امضا رسید، اظهار داشت: در راستای مأموریت برای ارائه خدمات به داخل کشور و با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا از ارکان سازندگی در کشور است، پیش از این مذاکراتی در سطح کارشناسی بین دو طرف برای تولید کامیون توسط ایران‌خودرو دیزل آغاز شد.

    وی ادامه داد: طی تفاهمی مقرر شد 700 دستگاه کامیون توسط ایران‌خودرو دیزل برای قرارگاه خاتم تولید شود که در گام اول 150 دستگاه کامیون تولید خواهد شد.

    مدیرعامل ایران‌خودرو ادامه داد: ما نیز به واسطه آنکه تعهدات خود را بتوانیم به موقع انجام دهیم، با جدی شدن مذاکرات، کار تولید را شروع کردیم و در همان مقطع کار آغاز شد و تلاش می‌کنیم این کامیون‌ها را در زمانبندی مشخص تحویل قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا بدهیم.

    مقیمی با تأکید بر اینکه در این قرارداد به تولید داخل توجه خاص شده است، گفت: بخشی از نیازهای تولیدمان از طریق شرکت‌های تحت پوشش ایران‌خودرو تأمین می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز در حاشیه دیدار امروز با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا داشتیم که شامل نوسازی وبازسازی ادوات و ماشین‌آلات قرارگاه است که در گام اول به صورت نمونه این کار را انجام می‌دهیم تا سپس در دستورکار قرار گیرد.

    وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس گفت: این کامیون‌ها تولید جاری است، اما بخشی از تولید هم از قبل آغاز کرده‌ایم و حتما در موعد مقرر تعهدات خود را انجام می‌دهیم، به هر حال طبق گفته فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء این کامیون‌ها قرار است در پروژه خط‌آهن چابهار - زاهدان که یک پروژه استراتژیک است به کار گرفته شود.

    مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: این 150 دستگاه کامیون در چهار بازه تحویل قرارگاه خاتم می‌شود که 20 دستگاه آن در آذرماه و در فازهای بعد 30 دستگاه و 40 دستگاه و در فاز چهارم 45 دستگاه در اسفندماه تحویل قرارگاه می‌شود.

    وی گفت: در خصوص این کامیون‌ها تا 85 درصد به خودکفایی رسیده‌ایم و این کامیون‌ها از نظر کیفیت، دوام و هزینه کم مورد استقبال است.

    مقیمی افزود: سالانه می‌توانیم 25 هزار دستگاه از این کامیون‌ها را تولید کنیم.

    وی گفت: میز خودکفایی جدید برای اقلام وارداتی راه‌اندازی شده است که از طریق مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان، در این حوزه کار می‌کنیم.

    مدیرعامل ایران‌خودرو با تأکید بر اینکه خودروها باید از منظر زیست‌محیطی و استاندارد به روز باشند، گفت: در حوزه تولدی این کامیون‌ها 87 قطعه از قطعات خودرو در حوزه ساخت داخل هدفگذاری شده است و خرید خارجی هم در جایی که تولید داخل می‌شود نداریم، ضمن آنکه در 11 قطعه هم در حال تست یک‌روزه خط هستیم که به زودی به ظرفیت داخلی می‌رسیم و تاکنون در این حوزه 33 میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی داشته‌ایم.

    مدیرعامل ایران‌خودرو افزود: در حوزه مواد اولیه هم در صنعت خودرو 90 درصد داخلی‌سازی کرده‌ایم که 10 درصد دیگر هم اقلام لازم شناسایی شده است و هم‌زمان دو هدف دنبال مذکور را دنبال می‌‌کنیم و عزم جدی داریم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو