فونیکسریمکسبهتام

مشتری خودروهای پلاگین هیبریدی زیاد شد

عصر خودرو- میزان فروش خودروهای پلاگین هیبریدی فرانسه در ماه گذشته میلادی نسبت به مدتش مشابه سال قبل، شاهد ۶۵ درصد رشد و افزایش بوده است.

مشتری خودروهای پلاگین هیبریدی زیاد شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، با توجه به افزایش تولید خودروهای برقی و الکتریکی، به نظر می‌رسد که محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بیش‌تر است.

    با توجه به آنکه در هر فصل آمار پرفروش‌ترین خودروهای فروخته شده در کشورهای مختلف به خصوص بازارهای پراهمیت جهان همچون چین، ایالات متحده و کشورهای بزرگ اروپایی از سوی مؤسسات آماری و تحقیقاتی منتشر می‌شود، حالا به تازگی فهرست جدیدی از پرفروش‌ترین خودروهای برقی و پاک از برندهای تولیدکننده در بازار خودروی فرانسه به عنوان یکی از بزرگترین و مهم‌ترین بازارهای فروش خودرو در اروپا در اکتبر سال 2019 میلادی منتشر و ارائه شده است که نشان می‌دهد کاربران و مشتریان فرانسوی در این مدت بیشتر به کدام برندهای خودرو تمایل و علاقه نشان داده‌اند.

    بر اساس تازه‌ترین آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت cleantechnica می‌توان دریافت که میزان فروش خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در بازار فرانسه در اکتبر 2019 میلادی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد و افزایش پیدا کرده است.

    طبق نمودار زیر، خودروی فرانسوی رنو زوئی (renault Zoe) با فروش 1939 دستگاه خودرو در اکتبر سال جاری میلادی تبدیل به محبوب ترین و پرفروش ترین خودروی الکتریکی فروخته شده در بازار فرانسه شده و جایگاه نخست این جدول رده بندی را به خود اختصاص داده است.

    بعد از رنو زوئی، برندهای متفرقه دیگر با  فروش یک هزار و 280 دستگاه در این بازار موفق شده اند در رتبه دوم این جدول جای بگیرند.

    سومین جایگاه این جدول نیز به اسمارت فورتو ای وی (smart fortwo EV) تعلق گرفته که 491 دستگاه در این بازار به فروش رسانده است.

    نیسان لیف (Nissan Leaf) به عنوان یکی از موفق ترین و پرفروش ترین خودروهای الکتریکی، نیز با فروش 362 دستگاه در رتبه چهارم این جدول رده بندی بازار فرانسه جای گرفته است.

    میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبریدی (Mitsubishi Outlander PHEV)، خودروی الکتریکی کیا نیرو (Kia Niro EV)، بی ام و آی3 (BMW i3)، تسلا مدل 3 (Tesla model 3)، خودروی الکتریکی هیوندای آیونیک (Hyundai ionique)، کیا نیرو پلاگین هیبریدی (Kia Niro PHEV)، مینی کانتری من پلاگین هیبریدی (Mini Countryman PHEV)، ولوو ایکس سی 60 پلاگین هیبریدی (Volvo XC60)، ولوو ایکس سی 90 پلاگین هیبریدی (Volvo XC90)، خودروی الکتریکی هیوندای کونا (Hyundai Kona)، رنج روور اسپرت پلاگین هیبریدی (Range Rover sport PHEV)، هیوندای آیونیک پلاگین هیبریدی (Hyundai ioniq PHEV)، فولکس واگن ای گلف (Volkswagon e golf)، بی ام و 255 ایکس ای (BMW 255 xe)، پژو یون (Peugeot iOn)، مرسدس بنز ای300 ای (Mercedes e300e)، سیتروئن سی زیرو (Citroen C-zero) نیز به ترتیب در جایگاههای پنجم تا هفدهم این فهرست قرار گرفته اند.

    این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

    از آنجایی که فرانسه خود میزبان شرکت‌های خودروسازی متعدد و پرآوازه ای در جهان به شمار می‌رود، بازار فروش محصولات و خودروهای مختلف در آن از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار است.

    دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتاً تا دهه 2040 میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

    از آنجا که خودروهای برقی و الکتریکی به تازگی وارد صنعت خودروسازی و تولید انبوه شده‌اند، هنوز از قیمت مناسب و مقرون به صرفه‌ای برخوردار نیستند، اما به دلیل آنکه دوستدار محیط زیست هستند و آلودگی هوا و صوتی ایجاد نمی‌کنند، طرفداران بسیار زیادی به خصوص در کشورهای اروپایی همچون آلمان، سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند پیدا کرده‌اند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو