فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۸۵۸»

مردم در جریان کامل طرح اصلاح قیمت بنزین قرار بگیرند

عصر خودرو- استاندار ایلام گفت: مردم در جریان کامل طرح اصلاح قیمت بنزین قرار بگیرند.

مردم در جریان کامل طرح اصلاح قیمت بنزین قرار بگیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی عصر امروز شنبه در نشست قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان به موضوع سهمیه بندی بنزین اشاره کرد و گفت: چند سالی بود که بحث افزایش قیمت مشتقات نفت وجود داشت که این موضوع هم از مجلس و هم از برنامه ششم دارای مجوز بود.

    وی ادامه داد: به رغم اینکه موضوع افزایش بنزین باید از چند سال قبل اجرا می شد اما به سبب ملاحظات خاصی از جمله وضعیت معیشتی مردم انجام نپذیرفت.

    استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این موضوع که دولت برای هر لیتر بنزین مصرفی 5 هزار تومان هزینه می پردازد گفت: این بدان معناست که تا کنون 4 هزار تومان یارانه پنهان برای هر لیتر بنزین پرداخت می شد اما از آنجایی که این یارانه تنها در اختیار عده ای که صرفا صاحب خودرو بوده اند قرار می گرفت و مابقی مردم از این یارانه بی بهره بوده اند، بنابراین طرح حمایتی دولت در جریان اصلاح قیمت بنزین به نفع اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه خواهد بود.

    وی افزود: اگر مردم در جریان کامل طرح اصلاح قیمت بنزین قرار بگیرند قطعا آن به نفع اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است و از این طرح استقبال خواهند کرد.

    سلیمانی دشتکی در ادامه گفت: از طرفی به دلیل ارزان بودن قیمت سوخت در کشور و اختلاف قیمت بنزین با کشورهای همسایه برخی به شیوه های مختلف دست به قاچاق بنزین می زدند که با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین تا حدود زیادی از این کار جلوگیری می شود.

    استاندار ایلام با اشاره به این مهم که ما به تفاوت هزینه سوخت به جیب مردم باز می گردد، گفت: این میزان برای خانوار یک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و برای خانوار 5 نفره 205 هزار تومان است.

    وی  از اولین پرداخت طرح حمایتی دولت ظرف دوهفته آینده خبر داد و گفت: بایست به درستی اطلاع رسانی شود که اصلاح قیمت بنزین به نفع کشور و مردم است.

    وی ادامه داد: اگر ابهامی در بحث سهمیه بندی بنزین وجود دارد بایست به درستی به مراجع ذی ربط انتقال داده شود تا برطرف شود.

    استاندار ایلام در ادامه با اشاره به این موضوع که اگرچه در واکنش به سهمیه بندی بنزین در برخی مناطق استان تجمعاتی شکل گرفت، گفت: این تجمعات به شکل مسالمت آمیز با پادرمیانی مسئولان پایان پذیرفت

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط