فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون انرژی مجلس تشریح کرد:

چرا بنزین سهمیه‌بندی شد؟

عصر خودرو- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مجموع تمامی جوانب اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین دیده شده است از جمله اینکه پرداخت یارانه جدید به رفع دغدغه‌ها در زمینه معیشت اقشار کم درآمد کمک می‌کند.

چرا بنزین سهمیه‌بندی شد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا، جلال میرزایی با اشاره به آغاز سهمیه‌بندی بنزین اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود سهمیه‌بندی منجر به کاهش 10 هزار لیتری مصرف بنزین شود و به این ترتیب دست دولت برای صادرات بیشتر این فرآورده بازتر شده و درآمدهای دولت نیز تا حدی افزایش می‌یابد، البته اینگونه نیست که مشکل درآمد دولت به لحاظ کسری بودجه حل شود.

    وی افزود: افزایش قیمت بنزین تاثیر معناداری روی کاهش قاچاق ندارد چون با توجه به کاهش ارزش پول ملی و تفاوت قیمت فاحشی که بین ایران و کشورهای همسایه هست هنوز انگیزه زیادی برای قاچاق وجود دارد مگر اینکه دستگاه‌های امنیتی تدابیر جدیدی بیاندیشند و جلوی این کار را بگیرند. البته در این زمینه دستگاه قضایی خوب ورود کرده و در صورت ادامه به برخی سیاست‌ها و تدابیر به کاهش قاچاق کمک می‌کند.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزایش صادرات و کاهش مصرف را که از دغدغه‌های رهبری نیز است، از جمله مزیت‌های سهمیه‌بندی بنرین برشمرد.

    وی یادآور شد: افزایش قیمت همچنین می‌تواند منابع لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی هوا و ترافیک را منجر شود.

    میرزایی در ادامه به پرداخت یارانه‌های جدید اشاره و تصریح کرد: در مجموع تمامی جوانب اعمال سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین دیده شده از جمله اینکه پرداخت یارانه جدید به رفع دغدغه‌ها در زمینه معیشت اقشار کم درآمد کمک می‌کند و بخشی از هزینه‌های این قشر را جبران می‌کند. طبقات متوسط به بالای جامعه هم امیدواریم شرایط کشور را درک کنند تا بتوانیم راحت‌تر از این مرحله عبور کنیم.

    بر اساس این گزارش، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، از ساعت صفر روز جمعه (24 آبان‌ماه) سهمیه‌بندی بنزین برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد و بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر 1500 تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر 3 هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر 3500 تومان تعیین شد.

    یادآور می‌شود: بنا بر اعلام سازمان برنامه و بودجه مقرر شده که از ماه آینده یک طرح معیشتی جدید اعمال شود که بر پایه آن علاوه بر یارانه 45500 تومانی به خانوار‌های تک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103، سه نفره 138، چهار نفره 172، و پنج نفره و بیشتر 205 هزار تومان پرداخت می‌شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو