فونیکسریمکسبهتام

خودروسازی تسلا در حومه برلین کارخانه‌ای بزرگ احداث می‌کند

عصر خودرو- حضور رئیس شرکت آمریکایی تسلا در مراسم یک رسانه آلمانی غافلگیرکننده بود. اعلام احداث یک کارخانه بزرگ در حومه برلین نیز همین‌طور. بدین‌ترتیب چهارمین "گیگافکتوری" این تولیدکننده خودروهای برقی، در آلمان احداث می‌شود.

خودروسازی تسلا در حومه برلین کارخانه‌ای بزرگ احداث می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، رئیس تسلا هم‌زمان با دریافت جایزه "فرمان طلایی" از تصمیم خود برای احداث یک "گیگافکتوری" در آلمان خبر داد

    نخستین "گیگافکتوری" خودروسازی تسلا در سطح اروپا، در آلمان احداث می‌شود. ایلان ماسک، رئیس این شرکت آمریکایی تولیدکننده خودروهای برقی، در پایتخت آلمان اعلام کرد که این کارخانه بزرگ در حومه برلین احداث خواهد شد.

    آقای ماسک در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره محل دقیق این شرکت بزرگ، بدون اشاره به جزئیات بیشتر تنها به این اکتفا کرد که کارخانه مزبور در نزدیکی فرودگاه در حال ساخت برلین براندنبورگ احداث خواهد شد.

    به گزارش روزنامه آلمانی "دی ولت"، رئیس شرکت خودروسازی تسلا به شکلی غیرمنتظره در مراسم اهدای جایزه "فرمان طلایی" که از سوی روزنامه‌های "بیلد آم زونتاگ" و "آوتو بیلد" به بهترین مدل‌های جدید خودرو اهدا می‌شود، حاضر شد.

    این شرکت تولیدکننده خودروهای برقی مدت‌هاست که در جستجوی مکانی در اروپا برای ساخت یک کارخانه بزرگ خودروسازی است.

    ایجاد هزاران شغل جدید

    به گفته رومانا پوپ، سناتور امور اقتصادی در برلین، احداث شرکت تسلا در براندنبورگ به معنای ایجاد هزاران فرصت شغلی در این ایالت و در برلین است. خانم پوپ در گفت‌وگو با یک فرستنده رادیویی در پایتخت آلمان گفت: «در حال حاضر در خصوص این شرکت در براندنبورگ، بحث حدود شش تا هفت هزار شغل مطرح است.»

    این سناتور امور اقتصادی افزود که در برلین نیز "چند صد و شاید چند هزار" ایجاد خواهد شد. به گفته رومانا پوپ، تسلا تنها یک تولیدکننده صرف خودرو نیست، بلکه در حوز‌هایی دیگری مانند نرم‌افزار، نوآوری و تحقیق و پژوهش نیز فعالیت می‌کند. این سیاستمدار حزب سبزهای آلمان معتقد است که با چنین وضعیتی "برلین طبعا مقر مناسبی است."

    شرکت آمریکایی تسلا در حوزه تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کند

    در این میان، پتر آلت‌مایر، وزیر اقتصاد آلمان نیز ضمن استقبال از این خبر، تصمیم شرکت آمریکایی تسلا را دلیل دیگری در تأیید جذابیت آلمان برای صنعت خودروسازی دانست. این سیاستمدار دمکرات مسیحی همچنین تأکید کرد که تصمیم احداث این کارخانه بزرگ در نزدیکی برلین، هم‌زمان "نقطه‌عطفی" در توسعه خودروسازی برقی و باتری‌سازی است.

    شرکت آمریکایی تسلا در کنار کارخانه اصلی خود در فریمانت کالیفرنیا، محلی که در آنجا در حال حاضر تمامی مدل‌های آن تولید می‌شوند، تولیدات خود را در اصطلاحا دو "گیگافکتوری" دیگر نیز پیش می‌برد: در شهر رینو در ایالت نوادا باتری‌های خودروهای برقی و در بافلو در ایالت نیویورک نیز پانل‌های خورشیدی تولید می‌شوند.

    سومین "گیگافکتوری" تسلا نیز اکنون در نزدیکی شانگهای چین در حال احداث و راه‌اندازی است. قرار است امسال تولید محصولات این کارخانه آغاز شده و به مرحله بهره‌برداری برسد. این کارخانه نخستین شرکتی محسوب می‌شود که به تمامی متعلق به یک تولیدکننده خارجی است.

    پیش‌تر بسیاری از کشورهای اروپایی پیشنهاد میزبانی از تسلا را مطرح کرده بودند. اما رئیس این شرکت آلمان را انتخاب کرد، آن‌هم دقیقا جایی که نه خودروسازی دیگری در آنجا هست و نه فرودگاه فعالی دارد. ایلان ماسک البته به "کمی نگرانی" خود در این خصوص اذعان کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو