فونیکسریمکسبهتام

کارواش خانگی چند؟

عصر خودرو- حتماً تا به حال به خرید یک کارواش جمع‌وجور و مناسب فکر کرده‌اید. این دستگاه‌ها که علاوه‌بر شست وشوی خودرو می‌توانند برای تمیز کردن پارکینگ، حیات و دیوار هم مورد استفاده قرار گیرند، عموماً در دو نوع آب سرد (معمولی) و آب گرم در بازار دیده می‌شوند. نوع آب گرم بیشتر برای چربی زدایی استفاده می‌شود و درصورتی که می‌خواهید روغن و مواد مشابه آن را از روی خودرو و سطوح مختلف پاک کنید، به کارتان می‌آید.

کارواش خانگی چند؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، در غیر این صورت اگر قصدتان پاک کردن خاک، گل و لای، فضولات پرندگان و برگ‌ها باشد، همان کارواش‌های آب سرد هم نیازتان را برآورده می‌کنند. کارواش‌ها به دو دسته موتور زغالی و موتور القایی (دینامی) هم دسته‌بندی می‌شوند. البته نیازی به دانستن شیوه کارکرد این موتورها نیست که از حوصله این مطلب خارج است اما به‌صورت کلی کارواش القایی قیمت و وزن بالاتری نسبت به نوع زغالی دارد، صدای کمتری تولید می‌کند و مدت‌زمان بیشتری می‌شود از آن استفاده نمود.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، بااین‌حال هزینه تعمیرات و نگهداری کارواش زغالی پایین‌تر است و جابه‌جایی آن‌هم راحت‌تر انجام می‌شود. از دیگر موارد پراهمیت در خرید کارواش می‌توان به فشار، توان و حداکثر خروجی آب (دبی) آن اشاره کرد. فشار دستگاه معمولاً بر اساس بار یا پوند بر اینچ مربع مشخص می‌شود. دستگاه‌هایی که کمتر از 100 بار فشار دارند، برای کارهای سبکی چون تمیز کردن خودرو، حیات و دیوارها مناسب هستند. آن‌هایی هم که فشارشان بین 100 تا 170 بار است برای فعالیت‌های نیمه‌صنعتی و بیش از 170 بار برای مصارف صنعتی مورداستفاده قرار می‌گیرند. توان کارواش یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم برای خرید است که البته باید توازنی میان قیمت و توان را رعایت کرد. کارواش‌های سبک را می‌توان با واحد «وات» باهم مقایسه نمود. البته کارواش‌های بنزینی هم در بازار یافت می‌شوند که با توجه به قیمت بالاتر و مصارف نیمه‌صنعتی و صنعتی، در این جا جایی ندارد. مهم‌ترین ویژگی هر کارواشی که باید به آن توجه داشت، حداکثر جریان خروجی آب یا همان دبی است که واحدش لیتر بر دقیقه است و باید در مقایسه خود آن را لحاظ کنید. هر چه دبی بیشتر باشد، قدرت پاشش دستگاه بیشتر است اما همین عامل می‌تواند مصرف آب را افزایش دهد. از اقلامی که معمولاً همراه با کارواش هستند یا می‌توانید به‌صورت افتر مارکت خریداری کنید، «لانس»‌ یا لوله خروجی کارواش یکی از مهم‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود که بعد از تفنگ کارواش قرار می‌گیرد و می‌تواند طولش متغیر باشد. چرخ‌دار بودن یا نبودن، وزن، طول شلنگ و سیم برق ازجمله مهم‌ترین نکاتی است که باید در خرید کارواش لحاظ نمایید. در این جا چند نمونه از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین کارواش‌ها را مرور می‌کنیم:

    1. کرشر K2 Compact New: حداکثر فشار آب کارواش زغالی کرشر به 110 بار می‌رسد و حداکثر دبی آن 6 لیتر در هر دقیقه است. وزنش 6 کیلوگرم عنوان شده و موتورش توانی در حدود 1400 وات دارد. این کارواش نسبت به مدل قبلی سایز کوچک‌تری دارد اما به دلیل چرخ‌دار نبودن و وزن بالا، ممکن است در جابه‌جایی مشکلاتی ایجاد کند. قیمت این دستگاه 1 میلیون و 850 هزار تومان است.

    2. هیوندای hp1526-PW: فشار کارواش هیوندای 120 بار است و 1500 وات توان دارد. حداکثر دمای آب را می‌تواند به 40 درجه سانتی‌گراد برساند و حداکثر دبی آب در حدود 6.6 لیتر در هر دقیقه است. چرخ‌دار بودن، شلنگ 5 متری و قیمت 1 میلیون و 725 هزار تومانی این دستگاه را به گزینه مطلوبی برای خرید یک کارواش مقرون‌به‌صرفه بدل کرده است.

    3. بوش AQT 11-33: این کارواش موتوری به توان 1300 وات دارد و حداکثر فشار آبش به 110 بار می‌رسد. باوجوداین که چرخ ندارد اما وزن 3.8 کیلوگرمی آن جابه‌جایی را راحت کرده است. این دستگاه می‌تواند آب را تا دمای 40 درجه گرم کند. قیمت کارواش بوش 3/2 میلیون تومان است و لانس، شلنگ، نازل ساده و نازل سه‌حالته همراه با خود دارد.

    4. دوو DAX130-1800: جزو کارواش‌های زغالی با توان 1800 وات است و حداکثر فشار آبی در حدود 130 بار دارد. اگرچه وزن دستگاه به حدود 6 کیلوگرم می‌رسد اما به دلیل داشتن چرخ می‌تواند به‌راحتی حرکت کند. حداکثر دبی آب 5.1 تا 5.4 لیتر در هر دقیقه عنوان شده و همراه با خود سوزن نازل و لانس هم دارد. قیمت این دستگاه در دیجی‌کالا 1 میلیون و 799 هزار تومان است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو