فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان - کاشان:

آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان مرمت و ایمن سازی می‌شود

عصر خودرو- مدیر شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان- کاشان گفت: آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان با هدف ارتقای امنیت و خدمات، مرمت و ایمن سازی می‌شود.

آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان مرمت و ایمن سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، محمد کاظم زاده  اظهار داشت: آزادراه اصفهان-نطنز-کاشان در راستای افزایش ایمنی و ارائه خدمات بهتر، بازسازی و ایمن سازی می‌شود.

    وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری طرح بهسازی و ساماندهی آزادراه با استفاده از مشاوران خبره آغاز و یک طرح جامع بهسازی، مرمت و ایمن سازی جاده تهیه شد که به تایید وزارت راه و شهرسازی رسیده است و مقرر شد 50 درصد از هزینه‌های این طرح را دولت با تخصیص قیر رایگان تامین و 50 درصد باقیمانده را سرمایه گذار باید در مدت دو الی سه سال تامین کند.

    مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان- کاشان با تاکید بر اینکه آزادراه یعنی بهترین و ایمن ترین جاده ای که راننده با سرعت مطمئن بتواند از طریق آن به مقصد برسد، گفت: زیرسازی و بازسازی آسفالت مسیر که در ابتدای سال تنها 60 درصد از آن مطلوب بود و اصلی‌ترین هزینه را در برداشت در دست اجرا قرار  گرفت.

    وی افزود: مهم‌ترین هزینه‌های این جاده روکش آسفالت قطعات 5 تا 8 است که با توجه به بار ترافیکی و عبور خودروهای سنگینی که در مسیر جنوب کشور در حرکت هستند شرایط بسیار نامطلوبی دارد، بر همین اساس طرح بهسازی قطعه هشت آماده و به مناقصه گذاشته شده و از ابتدای سال تاکنون  14 کیلومتر از قطعه 5 نیز با زیرسازی مجدد آسفالت شده است.

    کاظم زاده ضمن اشاره به آغاز عملیات خط کشی کل مسیر در آذرماه تاکید کرد: گردنه‌های «سایپا» و «نیه» همچنین نقاط حادثه خیزی مانند پیچ «خرمدشت» ظرف دو فاز با جمع آوری گاردریل و نصب نیوجرسی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال ایمن سازی و تا پایان سال دو کیلومتر قبل و بعد از ایستگاه کاشان به دلیل مه‌گیر بودن به روشنایی مجهز می شود.

    آزادراه اصفهان- نطنز به پایگاه امداد هوایی مجهز شد

    مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان- کاشان بیان داشت: آزادراه اصفهان- نطنز به عنوان اولین آزادراه کشور در بین 18 آزادراه در سال جاری به پایگاه امداد هوایی مجهز شده است تا بتوان در صورت بروز حوادث، سریع ترین امدادرسانی انجام شود که این پایگاه به جهت ارج نهادن زحمات و پیگیری‌های مرحوم صفاری نطنزی نماینده فقید شهرستان نطنز و بخش قمصر به نام وی نامگذاری شد.

    وی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با وجود کاهش 10 الی 12 درصدی حجم سفرها، آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان به جهت خدمات و امکاناتی که در آن ارائه شد با افزایش ترافیک 12.5 درصدی روبرو بود که این یعنی آزادراه توانسته است 12.5 درصد از ترافیک سایر جاده‌های غیر آزادراهی را جذب خود کند و این مهم خود فرصتی است تا مسئولین با حمایت بیشتر از آزادراه بتوانند با افزایش ایمنی و ارتقای خدمات در آن، حجم تردد بیشتری را جذب مسیر کنند.

    کاظم زاده بیان داشت: با توجه به اینکه استاندار اصفهان به موضوع ایمن سازی آزادراه توجه ویژه ای دارد گشت‌های راهداری در مسیر از یک دستگاه به 4 دستگاه در طول شبانه روز افزایش یافت و با اقداماتی که انجام شده است امسال نسبت به سال قبل با کاهش حدود 55 درصدی تصادفات روبرو بودیم.

    خدمات رفاهی آزدراه ارتقا می‌یابد

    مدیرعامل شرکت ساخت و نگهداری آزادراه اصفهان- کاشان گفت: تاکنون 12 پارکینگ جدید مجهز به آلاچیق و امکانات مقدماتی رفاهی در طول مسیر احداث شده است که تا پایان سال جاری 6 پارکینگ دیگر هم اضافه خواهد شد.

    وی اضافه کرد: موافقت لازم برای ساخت استراحتگاه های کوچک با امکانات اولیه ای نظیر پمپ بنزین، نمازخانه و فروشگاه در جهت توقف و استراحت موقت چند خودرو از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اخذ شده است.

    کاظم زاده افزود: برای نصب تابلوهای هشداردهنده، آشکارساز و ایمنی حدود 500 میلون تومان از ابتدای سال جاری تاکنون هزینه شده است و تا پایان سال هم تعدادی تابلوی هشدار دهنده و راهنما با اعتباری حدود 500 میلون تومان نصب می‌شود که بخشی از تابلوهای راهنما به معرفی ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرها و روستاهای مسیر آزادراه اختصاص دارد.

    وی گفت: با اتمام طرح ها و پروژه‌هایی که در سال جاری انجام شده و یا در روزهای آینده شروع خواهند شد ایمنی و خدمات آزادراه ارتقا یابد و امیدوارم در نوروز 1399 آزاراه اصفهان- نطنز- کاشان به عنوان آزادراه ایمن در کشور معرفی و رضایتمندی مردم فراهم شود.

    به گزارش مهر، آزادراه اصفهان- نطنز- کاشان به طول 162 کیلومتر از مهمترین محورهای مواصلاتی در کشور است که از سال 1393 در اختیار شرکت ساخت و نگهداری آزادراه (سان آرا) که زیر مجموعه سازمان همیاری شهرداری‌های استان اصفهان است قرار دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط