فونیکسریمکسبهتام

در معاملات امروز تالار شیشه‌ای

بازهم خودرویی‌ها در بورس اول شدند

عصر خودرو- در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته نماگرهای این بازار با افزایش مواجه شدند. خودرویی‌ها از جمله گروه‌هایی بودند که توانستند عمدتا با رشد چهار درصدی مواجه شوند.

بازهم خودرویی‌ها در بورس اول شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  ایسنا، امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران 525 واحد رشد کرد و به رقم 305 هزار و 858 واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن هم جهت با شاخص اصلی رشد 562 واحدی را تجربه کرد و تا رقم 86 هزار و 251 بالا رفت.

    شاخص آزاد شناور نیز با 1253 واحد رشد مواجه شد و تا رقم 355 هزار و 617 بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم هر کدام به ترتیب 554 و 292 واحد رشد کردند.

    ایران خودرو، بانک پاسارگاد، سایپا و بانک ملت بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند؛ به نحوی که هر کدام از نمادهای یاد شده به ترتیب 145، 135، 108 و 95 واحد روی شاخص‌های بازار سرمایه تاثیر مثبت داشتند.

    صنایع پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، بانک پارسیان و پالایش نفت اصفهان نیز هر کدام به ترتیب 107، 96، 70 و 60 واحد روی شاخص‌های بازار تاثیر کاهشی داشتند.

    در گروه خودرو و ساخت قطعات امروز حجم معاملات به 679 میلیون سهم و اوراق مالی رسید و ارزش آن تا 210 میلیارد تومان بالا رفت. تعداد معاملات نیز تا عدد 52 هزار و 777 بالا رفت و بدین ترتیب این گروه بیشترین ارزش معاملات را شاهد بودند.

    خودرویی‌ها اول شدند؛ بانک‌ها دوم

    در بسیاری از نمادهای شاخص‌ساز این گروه همچون سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو و ریخته‌گری تراکتورسازی ایران شاهد رشد بیش از چهار درصد بودیم.

    بانک‌ها در رتبه دوم از نظر ارزش معاملات قرار گرفتند؛ به طوری که 691 میلیون سهم به ارزش بیش از 117 میلیارد تومان در این گروه جابجا شد.

    فلزات اساسی نیز جزو گروه‌های پرمعامله امروز بودند در این گروه 98 میلیون سهم به ارزش بیش از 82 میلیارد تومان داد و ستد شد. در این گروه در نماد مس شهید باهنر در مقاطعی شاهد صف‌های فروش بودیم هرچند که بیشتر سهم‌های گروه فلزات با رشد قیمت مواجه بودند.

    در بورس تهران 175 سهم با رشد قیمت و 177 سهم با افت قیمت روبرو بودند. در فرابورس ایران نیز تعداد نمادهای مثبت به 115 و تعداد نمادهای منفی به 91 رسید.

    ارزش کل معاملات بورس تهران رقم 1207 میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات از رقم دو میلیارد و 600 میلیون سهم و اوراق مالی گذشت. همچنین تعداد معاملات این بازار عدد 349 هزار و 118 را به ثبت رساند.

    آیفکس نیز با رشد 9.5 واحد عدد 3894 را تجربه کرد. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم 5750 میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 1.1 میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز تا رقم 249 هزار و 249 بالا رفت.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو