فونیکسریمکسبهتام

محورهای کرمان - بافت و رابر به سامانه ثبت تخلف مجهز شدند

عصر خودرو- محور کرمان - بافت - رابر با نصب تعداد ۱۵ سامانه ثبت تخلف جدید و صرف اعتباری افزون بر ۶۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور به سامانه ثبت تخلف هوشمند مجهز شد.

محورهای کرمان - بافت و رابر به سامانه ثبت تخلف مجهز شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سیدعلی حاج سیدعلیخانی روز سه شنبه افزود: از تعداد سامانه های ثبت تخلف نصب شده در محورهای بافت، رابر و جیرفت 10 سامانه در محور کرمان - بافت و پنج سامانه در محور رابر - جیرفت نصب شده است.

    وی با بیان اینکه انجام طرح تجهیز محور کرمان - بافت - رابر 6 ماه بطول انجامید اظهار داشت: این سامانه 2 نوع تخلف سرعت لحظه‌ای غیر مجاز و میانگین سرعت غیر مجاز را ثبت می‌کند لذا دوربین‌ها با محاسبه سرعت در نقاط خاص و در طول مقاطعی از راهها و ارسال اطلاعات ماخوذه به پاسگاه‌های پلیس راه و همچنین مرکز مدیریت راههای این اداره‌کل، علاوه براعمال قانون رانندگان خاطی، اطلاعات ترافیکی ارزشمندی را در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار دهند.

    حاج‌سیدعلیخانی افزود: برخی رانندگان فقط هنگام نزدیک شدن به دوربین، سرعت خود را کاهش داده و به سرعت مجاز می‌رسانند در حالی‌ که باید به این امر مهم توجه داشته باشند که محورهای مجهز به سامانه‌های ثبت تخلف، میانگین سرعت خودرو را در حدفاصل بین 2 دوربین محاسبه می کنند و عدد میانگین سرعت طی شده را به مرکز ارسال و قبض جریمه پلیس براساس سرعت متوسط صادر می‌شود.

    وی تصریح کرد: امکانات و مزایای این سامانه شامل توانایی اعمال قانون و صدور برگ جریمه به صورت همزمان، توانایی تشخیص کلیه پلاکها اعم از شخصی، عمومی، توانایی کنترل سرعت در طول مسیر و سرعت نقطه ای، امکان تشخیص پلاک خودرو به صورت خودکار، امکان اعلام هشدار در زمان بروز خرابی، امکان ارسال و ثبت تصویر از محل در زمان سرقت یا بروز حادثه، امکان شناسایی خودروهای تحت تعقیب ،معرفی خودروهای با تعداد تخلفات زیاد به صورت خودکار، امکان تغییر محدودیت سرعت در شب و روز به صورت خودکار می‌باشد.

    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد:آمار تخلف سرعت غیرمجاز قبل و بعد از راه اندازی این سامانه ها حاکی از کاهش قابل توجه این تخلفات رانندگی است که انتظار می رود با راه اندازی سامانه های یادشده و توسعه آن در شبکه راه‌های استان همزمان با کاهش تصادفات شاهد کاهش تلفات انسانی ناشی از آن باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو