فونیکسریمکسبهتام

تولید خمیر نانوی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو

عصر خودرو- استفاده از خمیر نقره هادی نانوساختار تولیدی یک شرکت دانش بنیان ایرانی در شیشه عقب خودرو، رسانایی الکتریکی شیشه را افزایش داده و عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود می‌دهد.

تولید خمیر نانوی ایرانی برای جلوگیری از بخار گرفتگی شیشه عقب خودرو
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، رانندگی در روزهای بارانی پاییز و برفی زمستان در کنار زیبایی‌های خود، مسائلی را نیز به همراه دارد که یکی از آن‌ها بخار گرفتگی شیشه‌های خودرو است. از این رو شرکت‌های تولیدکننده محصولات و قطعات خودرو به دنبال فناوری‌های نوین برای جلوگیری از بخارگرفتگی شیشه به ویژه شیشه عقب خودرو هستند.

    یک شرکت دانش بنیان فعال در زمینه شیمی، خمیر نانویی برای رفع بخارگرفتگی شیشه خودرو تولید کرده است. افزودن این خمیر به شیشه موجب هدایت الکتریکی و کاهش مقاومت شیشه در برابر الکتریسیته می‌شود، در نتیجه می‌توان عملکرد گرمکن شیشه عقب خودرو را بهبود داد، مقاومت به سایش و خراش مکانیکی و کاهش مقاومت عبور جریان از خواصی است که با افزودن این خمیر به شیشه عقب خودرو ایجاد می‌شود.

    رضا حبیبی مدیرعامل این شرکت گفت: ما در حوزه فلزات گران‌بها فعالیت داریم و محصولات مختلفی نظیر خمیر، پودر و چسب در بخش فلزات گران‌بها تولید و به بازار عرضه می‌کنیم.

    وی بیان کرد: ما تنها تولیدکننده این نوع خمیر در کشور هستیم و درحال حاضر مشتریان متعددی در حوزه خودروسازی و دیگر صنایع داریم، در سال گذشته 2 تُن خمیر نقره به مشتریان تحویل داده‌ایم. درحال حاضر برای توسعه بازار، به دنبال جذب مشتریانی ازخارج از کشور هستیم و از این رو رایزنی‌هایی با یک شرکت از کشور ترکیه انجام شده و امیدواریم به زودی سفارش از سوی این مشتری ثبت شود.

    حبیبی در خصوص مزیت‌های محصول تولیدی این شرکت افزود: در مقایسه با نمونه‌های وارداتی می‌توان به قیمت رقابتی و کیفیت این محصول اشاره کرد، در خمیر نقره تهیه شده با پودر نانوساختار به علت ساختار نانومتری، امکان چاپ با شابلون در خطوط با عرض میکرونی و ارتفاع میکرونی دقیق امکان‌پذیر است، در این خمیر خطوط چاپ شده لبه‌های صاف و یکنواختی را بوجود می آورد که در چاپ مدارهای خیلی دقیق کاربرد دارد.

    وی گفت: این شرکت تولیدکننده پودر نقره نانوساختار نیز است، پودر نانوساختار دارای سطح ویژه بالا و خلوص فوق‌العاده و اندازه ذرات کروی تقریبا یکنواخت است. این پودر به‌عنوان پیش‌ماده ساخت خمیر هادی جریان، گریس‌های انتقال جریان، رنگ‌های پوششی شیلد الکترومغناطیسی و چسب‌های هادی جریان کاربرد دارد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو