فونیکسریمکسبهتام

ترخیص خودروهای دپو شده مغایر با مصوبه هیات دولت نیست

مصوبه ترخیص خودرو تا پایان سال تمدید شود

عصر خودرو- دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تاکید کرد: دستور وزیر صمت برای ترخیص خودروها از گمرک مغایر با مصوبه هیات دولت نبوده است.

ترخیص خودروهای دپو شده مغایر با مصوبه هیات دولت نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از اقتصادآنلاین ، مهدی دادفر درباره ترخیص تعدادی از خودرو‌های دپو شده از گمرکات کشور اظهار کرد: آزادسازی خودروهای دارای پروانه از گمرک که با پایان مصوبه هیات دولت ترخیص‌شان به مشکل خورده بود در جلسه بانک مرکزی مطرح شده و به تصویب دولت رسیده و وزیر بدون هماهنگی این اقدام را انجام نداده است.

    دبیر انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: اما سوال اینجاست که اگر بر طبق قانون خودروهای دارای پروانه باید ترخیص شوند پس چرا تا کنون با وجود نامه‌نگاری‌ها و اصرار مکرر واردکنندگان بلاتکلیف بوده‌اند ؟

    وی ادامه داد: اگرچه آزادسازی این تعداد خودرو از نظر ما اقدام بسیار خوبی بوده اما علت آن با ابهام و گلایه بسیاری از واردکنندگان روبه رو شده است؛ بنابراین آن چیزی که به عدالت نزدیک‌تر و باعث از بین رفتن شایعه‌ها می‌شود این است که وزیر صمت مصوبه هیات دولت را تا پایان سال تمدید کرده تا همه واردکنندگان مانند این شرکت قادر به ترخیص خودروهایشان باشند.

    دبیر انجمن وارداکنندگان خودرو درباره سایر خودرو‌های دپو شده بیان کرد: همچنان حدود 3000 دستگاه خودرو در گمرکات کشور وجود و اگرچه این تعداد نیز از لحاظ قانونی مشکلی ندارند اما با توجه به اتمام مهلت مصوبه هیات دولت اجازه ترخیص به آن‌ها داده نشده است.

    دادفر با گلایه از اینکه ترخیص این خودروها روند طولانی و بدون منطق  دارد، تصریح کرد: با خروج خودروهای باقی مانده از گمرک بسیاری از پرونده‌های قضایی مختومه خواهد شد، بنابراین حالا که واردات خودرو صراحتا ممنوع اعلام شده خواسته ما از وزیر این است که مصوبه هیات دولت را تا سه ماه دیگر تمدید کرده تا خودروهای باقی مانده نیز تعیین تکلیف شده و به دست مردم برسند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو