فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن قطعه سازان:

۲۰ درصد قطعات خودرو در بازار داخلی است

عصر خودرو- دبیر انجمن قطعه سازان گفت: ۲۰ درصد قطعات موجود در بازار ساخت داخل و مابقی واردات است.

۲۰ درصد قطعات خودرو در بازار داخلی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه سازان    با اشاره به مشکل تامین قطعه خودرو در کشور، گفت: مدتی است به علت ثابت ماندن تعداد تیراژ تولید خودروسازان، در قطعه سازی افزایش تولیدی وجود ندارد اما بازار خودرو نشان می دهد که این روزها بیش از خودرو نیازمند تولید قطعات هستیم.

    او بیان کرد: کمبود نقدینگی در صنعت قطعه سازی منجر به رکورد و درجا زدن در تولید قطعات شده است، همین امر مانعی جدی برای افزایش تیراژ در این صنف شده است.

    دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: 20 درصد قطعات  موجود در بازار ساخت داخل و مابقی وارداتی است؛ این روند ناخوشایند(واردات قطعه خودرو) که مورد تایید ما نیست هیچ ارتباطی با قطعه سازی ندارد.
    مشکلی در تامین قطعه وجود ندارد

    بیگلو افزود: در واردات برخی از قطعه های خودرو نیز موارد تقلبی وجود دارد، چرا که هیچگونه نظارتی بر واردات آنها وجود ندارد و ما تنها به محصولات داخلی و ساخت ایران نظارت که 20 درصد بازار را تشکیل می دهند نظارت داریم.

    او با اشاره به افزایش قیمت خودرو و قطعات آن، گفت: افزایش قیمت خودرو متاثر از زنجیره متصل به نوسانات نرخ ارز است. قیمت خودرو به دلیل رشد قیمت قطعات آن بالا می رود، قیمت قطعه های اتومبیل به علت جهش نرخ مواد اولیه و گران تر شدن مواد اولیه در نهایت به علت رشد نرخ ارز رخ می دهد. افزایش نرخ ارز منجر به رشد سه برابری قیمت قطعات خودرو از یک سال و نیم گذشته شده است.

    دبیر انجمن قطعه سازان ادامه داد: نکته جالب اینجاست که بیش از مواد وارداتی، مواد اولیه داخلی از جمله ورق های فولادی، محصولات مسی و مواد پتروشیمی و پلیمری گرفتار افزایش قیمت شده اند. تولید کنندگان معتقدند فروش محصولات نهایی با نرخ جهانی منجر به افزایش سه برابری قیمت ها شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو