فونیکسریمکسبهتام

رکود پاییزی خودرو

عصر خودرو- بازار خودرو در اولین هفته از آبان با وجود تعطیلات آخر ماه صفر باز هم با نوسان همراه بود. این به آن معناست که در برخی از محصولات موجود در بازار شاهد افزایش قیمت بودیم، این در حالی است که برخی دیگر از خودروها در این هفته روند نزولی قیمت را تجربه کردند. با وجود روند الاکلنگی قیمت‌ها اما به گفته بسیاری از فعالان خودرو رکود همچنان بر بازار حاکم است.

رکود پاییزی خودرو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، اما بحث خروج پراید این هفته با اظهارات جواد سلیمانی مدیرعامل سایپا وارد فاز تازه‌ای شد. وی روز جمعه، برنامه زمان ‌بندی این شرکت را برای خارج کردن مدل‌های سواری پراید از خطوط تولید اعلام کرد. بر اساس اظهارات سلیمانی پراید تا تیر سال آینده میهمان خطوط تولید این شرکت خواهد بود. در حالی که هنوز شرکت ایران خودرو موضع رسمی خود در ارتباط با نحوه خروج پژو 405 از خطوط تولید اعلام نکرده است، با این حال با جدی شدن بحث خروج این دو محصول از خطوط تولید دو خودروساز بزرگ کشور، در هفته جاری این دو خودرو در بازار با افزایش قیمت مواجه شدند. حال سری به بازار خودرو بزنیم و ببینیم طی هفته جاری قیمت محصولات موجود در بازار چه تغییراتی داشته است. ابتدا بازار محصولات سایپا را بررسی می‌کنیم. در هفته جاری پراید 111 با قیمت 49 میلیون و 200 هزار تومان در بازار داد و ستد شد. این خودرو هفته گذشته 48 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده بود.

    بنابراین این خودرو به نسبت هفته گذشته رشد 700 هزار تومانی را تجربه کرده است. پراید 131 دیگر محصول این خودروساز نیز در این هفته قیمت 44 میلیون و 300 هزار تومانی را به خود دید. این خودرو در مسیر خلاف پراید 111 حرکت کرد و به نسبت هفته گذشته افت 200 هزار تومانی قیمت را تجربه کرده است. تیبا نیز از سوی فروشندگان با قیمت 51 میلیون و 400 هزار تومان عرضه شد. نمودار قیمتی تیبا در این هفته به نسبت مدت مشابه هفته گذشته صعودی بود و قیمت این خودرو رشد 400 هزار تومانی داشت. مدل هاچ بک این خودرو نیز 58 میلیون و300 هزار تومان خرید و فروش شد. همچنین ساینا نیز با رشد قیمت به 59‌میلیون تومان رسید. ساینا هفته گذشته 57‌میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده بود.در شرایطی که تولید محصولات رنو در خطوط تولید متوقف شده است، شاهد هستیم که این گروه خودرویی همچنان در بازار دادوستد می‌شود. در هفته جاری رنو ساندرو با گیربکس اتوماتیک 172 میلیون و 500 هزار تومان قیمت خورده بود.

    تندر 90 نیز با قیمت 125 میلیون تومان از سوی فروشندگان در اختیار خریداران قرار گرفت.  سراتو محصول مونتاژی سایپا که مانند گروه رنو تولیدش متوقف شده است، از سوی فروشندگان با قیمت 280 میلیون و 500 هزار تومان به متقاضیان عرضه شد. حال سراغ محصولات ایران خودرو ‌در بازار می‌رویم. در گروه پژو، پژو 206 تیپ 2 رشد 500 هزار تومانی را به نسبت هفته پیش تجربه کرد. این خودرو در حال حاضر با قیمت 79 میلیون و 500 هزار تومان قابل خریداری است. تیپ 5 همین خودرو نیز در قبال پرداخت 94 میلیون و 600 هزار تومان در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. پژو 206 تیپ 5، در بازه زمانی یاد شده افت 400 هزار تومانی را تجربه کرده است. مدل صندوقدار این خودرو نیز 93 میلیون تومان داد و ستد شد. 206 صندوقدار در مسیر تیپ5 این خودرو حرکت کرد و افت قیمت یک میلیون و 500 هزار تومانی را طی این هفته تجربه کرد. پژو 405 GLX نیز در هفته جاری با قیمت 74 میلیون تومان فروخته شد.  دنا و رانا به نسبت هفته گذشته تغییر قیمتی نداشتند و این هفته نیز به ترتیب با پرداخت 108 و 80 میلیون تومان قابل خریداری بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو