فونیکسریمکسبهتام

گرانی دوباره در بازار خودرو؛

قیمت پراید به تیبا نزدیک شد

عصر خودرو- یک کارشناس خودرو می‌گوید: قیمت پراید در این هفته نیمه تعطیل به قیمت تیبا نزدیک شد. قیمت پراید در این هفته پنج میلیون تومان و قیمت پژو ۲۰۶ تیپ پنج حدود ۱۰میلیون تومان گران شد.

قیمت پراید به تیبا نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تجارت نیوز، یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو تا پایان سال گران می‌شود؟ گفت: با وعده‌های وزارت صنعت در سه ماه گذشته پیش‌بینی‌ها از کاهش قیمت خودرو در بازار حکایت داشت؛ این در حالی است که با خبر حذف پراید و 405بازار خودرو نتیجه معکوس گرفت. یعنی با اعلام خبر حذف دو خودرو از چرخه خودروسازی ایران قیمت دو خودرو نام برده در بازار به شدت گران شد؛ به طوری‌که در این هفته نیمه تعطیل قیمت پراید به قیمت تیبا رسید.

    امیرحسین کاکایی افزود: با دستور وزیر صنعت مبنی بر تعیین قیمت کارخانه خودروها پنج درصد زیر قیمت بازار عملا سرمایه‌ها در این صنعت فرار کرد و مردم نیز برای انجام سرمایه‌گذاری به دیگر بازارها همچون ارز، مسکن و بورس مراجعه کردند. یعنی سال گذشته ما شاهد کوچ سرمایه‌گذاران از بازار خودرو بودیم. از این رو باید صنعت خودرو از یک آرامش نسبی برخوردار می‌شد؛ در حالی که چنین نیست. امروز با تصمیم‌های عجولانه قیمت خودرو در بازار دچار تنش و نوسان شده است.

    پیش‌بینی قیمت خودرو در شب عید
    او در پیش‌بینی درباره قیمت خودرو گفت: چنانچه دولت این هیجان مبنی بر حذف دو خودرو پراید و 405 را مدیریت کند ممکن است تا پایان سال با یک آرامش نسبی در بازار خودرو مواجه باشیم در غیر این صورت قیمت خودرو در شب عید گران خواهد شد.

    کاکایی در ادامه اظهار کرد: فعلا صنعت خودرو در یک دو قطبی قرار گرفته، برخی بازیگران باعث شدند که دوباره قیمت خودرو در بازار گران شود. به عنوان مثال قیمت پراید در این هفته نیمه تعطیل به قیمت تیبا نزدیک شد. در حقیقت قیمت پراید در این هفته پنج میلیون تومان، قیمت پژو 206 تیپ پنج حدود 10میلیون تومان و قیمت 405 حدود چهار میلیون تومان دوباره گران شد. معتقدیم چنانچه میزان تولید خودرو کاهش یابد دوباره با موجی از افزایش قیمت‌ها رو به رو خواهیم شد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو