فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور:

۱۰۰ دستگاه خودروی سمند به رانندگان تاکسی تحویل داده شد

عصر خودرو- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: ۱۰۰ دستگاه خودروی سمند EF۷ در قالب اجرای ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، به رانندگان تاکسی تحویل داده شد.

۱۰۰ دستگاه خودروی سمند به رانندگان تاکسی تحویل داده شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، مرتضی ضامنی  افزود: تحویل این 100 دستگاه خودروی سمند به دنبال امضای تفاهم نامه ای با سازمان بهینه سازی سوخت، اتحادیه تاکسیرانی و ایران خودرو بوده است. همچنین 300 دستگاه دیگر از خودروی سمند هم بر اساس طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی که قرار بود امسال 10 هزار دستگاه خودرو را تامین شود و در اختیار نوسازی تاکسی ها قرار دهد، تحویل داده شده است.

    وی در توضیح ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر خاطر نشان کرد: با اجرای این ماده از قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر می‌توان اضافه پرداخت لازم بابت افزایش قیمت خودروها را تأمین کرد و طبق این قانون با انجام تغییراتی در سمند پایه گازسوز، مشکل تأمین تسهیلات برای این بخش نیز برطرف شده است.

    ضامنی اعلام کرد: با اجرای این مدل سمندپایه گازسوز بهینه شده بر اساس پیمایشی (300کیلومتر) که انجام خواهند داد، باعث صرفه جویی در مصرف بنزین شده است و طی پنج سال با یارانه های تخصیصی سازمان بهینه سازی مصرف سوخت از محل اعتبارات مندرج در قانون یادشده و با هدف کاهش مصرف بنزین و تشویق برای مصرف بیشتر گاز، بهره مند می شوند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 150 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم که این رقم تا پایان سال به 192 هزار دستگاه می‌رسد و تا سال 1400 به 242 هزار دستگاه خواهد رسید که معادل 75 درصد ناوگان فعال فعلی کشور خواهد بود.
    ضامنی با اشاره به از رده خارج شدن 75 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور و جایگزینی 64 هزار دستگاه خودرو، گفت: مشکلاتی در حوزه تولید اتفاق افتاد که فرایند نوسازی را کند کرد. در این مورد افزایش 100 تا 110 درصدی قیمت خودرو و کافی نبودن تسهیلات اولیه و مشکلات ایران خودرو در حوزه تولید از جمله مهمترین این موانع بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو