فونیکسریمکسبهتام

اعتصاب کارگران جنرال موتورز به رشد اشتغال آمریکا آسیب می زند

عصر خودرو- اطلاعات دولتی نشان می دهد اعتصاب کارگران جنرال‌موتورز بر رشد اشتغال آمریکا در اکتبر تاثیر می گذارد.

اعتصاب کارگران جنرال موتورز به رشد اشتغال آمریکا آسیب می زند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم   ، اطلاعات دولتی نشان می دهد اعتصاب کارگران جنرال‌موتورز بر رشد اشتغال آمریکا در اکتبر تاثیر می گذارد.

    گزارش ماهانه وزارت کار از اعتصاب نشان داد 46 هزار کارگر جنرال موتورز در طول ماه اکتبر در کارخانه های این خودروسازی در میشیگان و کنتاکی بیکار بوده اند. کارگران در حال اعتصاب که در این دوره حقوقی دریافت نکرده اند، بیکار حساب می شوند.

    این رقم که توسط دولت منتشر شد تنها مربوط به کارگران در حال اعتصاب می شود. اعتصاب جنرال موتورز توسط اعضای اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا در شانزدهم سپتامبر آغاز شد و تاثیرات فلج کننده ای بر صنعت خودرو سازی گذاشت.  اقتصاددان ها می گویند تقاضا برای مزایای بیکاری در اوایل اکتبر افزایش یافته است.

    این اعتصاب تولید کارخانه ای در ماه سپتامبر را کاهش داد.

    اقتصاددان ها با مقایسه این اعتصاب با اعتصاب سال 1998 در جنرال‌موتورز انتظار دارند توقف فعلی کار بین 75 تا 80 هزار شغل را از لیست مشاغل غیر کشاورزی ماه اکتبر خارج کند. این تخمین شامل کسانی می‌شود که طی اعتصاب جنرال‌موتورز در این صنعت بیکار شده اند.

    برد مک میلان، افسر ارشد سرمایه گذاری در شبکه مالی کامن ولث گفت:« تاثیرات این اعتصاب بخش زیادی از رشد اشتغال در سپتامبر را از بین می برد ولی موقتی خواهد بود».

    دولت آمریکا گزارش اشتغال برای ماه اکتبر را هفته آینده منتشر می کند. لیست حقوق بگیران 136 هزار نفر در سپتامبر اضافه شد که کمتر از میانگین ماهانه 161 هزار نفر در سال جاری بود. میانگین افزایش اشتغال در بخش خصوصی تا 119 هزار نفر کاهش یافت و به کمترین حد از جولای 2012 رسید. این رقم در ماه اوت 135 هزار بود.

    جنرال موتورز و اتحادیه کارگران خودرو سازی هفته گذشته به یک قرارداد موقتی رسیدند. این اتحادیه اعلام کرد کارگران تا زمانی که به قرارداد پیشنهادی 4 ساله رای بدهند همچنان بیکار می مانند. رای به این قرارداد به اعتصاب پایان می‌دهد.

    اعتصاب معلمان مدارس دولتی در شیکاگو احتمالاً افزایش رشد اشتغال در نوامبر را به خطر می‌اندازد.

    اگر 25 هزار معلم شیکاگو ماه آینده همچنان در اعتصاب باشند ، افزایش لیست حقوق بگیران در نوامبر کمی طول خواهد کشید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو