فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۳۲۸۰»

استانداردهای سنجش کیفیت هوا سختگیرانه‌تر شد

عصر خودرو- معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با توجه به دستوالعمل‌های صادره از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، چگونگی محاسبه و اعمال شاخص کیفیت هوا برای برخی از پارامترها تغییر کرده است.

استانداردهای سنجش کیفیت هوا سختگیرانه‌تر شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا،  محمد رستگاری با اعلام اینکه دستورالعمل اعمال شاخص‌های جدید به دستگاه‌های متولی ابلاغ شده است، اظهارکرد: با توجه به اهمیت آلودگی هوا و رابطه آن با سلامت شهروندان، اصلاحات جدید در نحوه محاسبه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 2.5 میکرون، دی‌اکسید گوگرد و ازن انجام شد.

    وی افزود: درگذشته  میزان غلظت 15 میکروگرم در متر مکعب ذرات معلق با قطرکمتر از 2.5 میکرون در محدوده پاک قرار می‌گرفت که این مقدار در محدوده مجاز جدید به 12 میکروگرم بر متر مکعب کاهش یافته است.

    رستگاری ادامه داد: درخصوص محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس، درگذشته تا میزان 65.4 میکروگرم در متر مکعب در این گروه قرار می‌گرفت که در حدود مجاز جدید، این میزان به 10 میکروگرم کاهش یافت.

    معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران به اصلاح شاخص دیگری برای سنجش کیفیت آلودگی هوا اشاره و اظهارکرد: برای محاسبه شاخص کیفیت هوای آلاینده دی‌ اکسید گوگرد پیش از این متوسط 24 ساعته ملاک عمل قرار می‌گرفت در حالی‌که در شرایط جدید شاخص کیفیت یک ساعته نیز به آن افزوده شده است.

    رستگاری در ادامه گفت: برای محاسبه آلاینده ازن میزان غلظت این آلاینده در شرایط پاک از 59 به 54، در شرایط سالم از 75 به 70، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس از 95 به 85 ، شرایط ناسالم از 105 به 95 و در مواجهه با شرایط بسیار ناسالم از 374 به 200 قسمت در میلیارد کاهش پیدا کرده است.

    به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران ، وی در پایان تصریح کرد: این استاندارها برگرفته از آخرین استاندارهای روز دنیا و بر اساس تبصره سه ماده سه قانون هوای پاک به‌روزرسانی شده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو