فونیکسریمکسبهتام

بهترین راه‌های اعتراض به جریمه رانندگی خودرو

عصر خودرو- هنگامی که با اتومبیل خود در سطح شهر، خیابان‌ها و جاده‌ها تردد می‌کنید، ممکن است به طرق مختلف و به دلایل گوناگونی جریمه شوید.

بهترین راه‌های اعتراض به جریمه رانندگی خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

    این جریمه‌ها می‌تواند به شیوه قبض جریمه تسلیمی و یا به وسیله دوربین ها، ثبت شوند. از سوی دیگر ممکن است گاهی اوقات ثبت جریمه‌های رانندگی به درستی صورت نگرفته و شما نسبت به آنها معترض باشید. به همین دلیل احتمالا به دنبال بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو خواهید بود تا به این صورت بتوانید جریمه‌ها را از کارنامه خود پاک کرده و یا میزان آنها را کم کنید. با ما در این مطلب همراه باشید تا به بررسی بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو بپردازیم.

    بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو

    یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در بحث رانندگی مطرح می‌شود، روش‌های اعتراض به جریمه رانندگی خودرو است، چرا که جریمه‌های رانندگی را می‌توانیم تا حدودی اجتناب ناپذیر بدانیم و اغلب افراد برای یکبار هم که شده، جریمه خواهند شد. حال در این میان ممکن است برخی از افراد به اشتباه جریمه شوند. به عنوان مثال گاهی پیش خواهد آمد که پیامکی مبنی بر تخلف در خیابانی در تاریخ مشخصی ارسال شود، این در حالیست که شما در آن زمان مشخص اصلا در آن خیابان حضور نداشتید، چه رسد به انجام تخلف! بنابراین پس از استعلام خلافی، می‌توانید در خصوص مواردی که نسبت به آنها تردید دارید، اعتراض نمایید.

    در این حالت می‌بایست با انتخاب بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو، اعتراض خود را نسبت به این موضوع ابراز نمایید. شما می‌توانید از روش‌های مختلفی به این منظور استفاده نمایید که در ادامه مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

    راه اول: مراجعه به مرکز اجراییات پلیس راهور

    چنانچه شما دارای قبض جریمه تسلیمی هستید، می‌توانید با مراجعه به مرکز اجراییات پلیس راهور، شکایت و اعتراض خود را نسبت به جریمه ابراز نمایید. در این روش شما می‌بایست مدارکی مانند کارت شناسایی معتبر خود، کارت و اصل سند مالکیت وسیله نقلیه و فرم تکمیل شده درخواست را به همراه داشته و به مرکز تسلیم نمایید. پس از طرح شکایت، اعتراض شما مورد بررسی قرار گرفته و به آن رسیدگی می‌شود.

    راه دوم: مراجعه به مراکز پلیس +10

    مراجه به مراکز پلیس +10 را می‌توانیم بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو بنامیم. با مراجعه به این مراکز، شما می‌توانید شکایت خود را در ارتباط با جریمه رانندگی اعلام کرده تا درخواست شما از طریق این سیستم به مرکز اجراییات کل کشور ارسال شود. خوب است بدانید که مرکز اجراییات کل کشور در مدت 24 ساعت موضوع شکایت شما را مورد بررسی قرار داده و پاسخ آن را ارسال خواهد کرد. چنانچه پاسخ اعتراض برای شما قابل قبول و قانع‌کننده بود، می‌بایست جریمه را پرداخت نمایید. در عیر این صورت شما می‌توانید با مراجعه به پلیس راهور، نسبت به جریمه اعتراض نمایید. توجه داشته باشید که رای صادر شده در این مرحله قطعی و غیر قابل بازگشت خواهد بود.

    برای طرح اعتراض از این طریق، می‌بایست فرم درخواست را تکمیل کرده و آن را به همراه اصل کارت شناسایی و سند مالکیت خودرو، تسلیم مرکز نمایید.

    بهترین راه اعتراض به جریمه دوربین ثبت تخلفات

    همان طور که می‌دانید، به غیر از برگه‌های جریمه و قبض‌های تسلیمی، دوربین‌ها نیز اقدام به ثبت تخلفات رانندگی می‌کنند. در این حالت قبضی به رانندگان داده نشده و جریمه‌ها کاملا به صورت هوشمند ثبت می‌شوند. برای اعتراض نسبت به تخلفات ثبت شده توسط دوربین ها، شما می‌توانید به مراکز رسیدگی پلیس راهور تهران مراجعه کرده و شکایات خود را در ارتباط با جرائم صادر شده، مطرح نمایید. به این ترتیب اگر چه پرداخت قبض جریمه تسلیمی خودرو روال ساده‌ای دارد، اما برای پرداخت جرایم دوربینی، باید روش استعلام دیگری را در پیش بگیرید.

    نحوه اعتراض به جریمه‌های بدحجابی در خودرو

    به تازگی نوع جدیدی از جرایم رانندگی شکل گرفته و آن جریمه‌های بدحجابی در خودرو است. به این صورت که گفته می‌شود برای مالکان خودرویی که سرنشینان خانم آن، حجاب مناسبی نداشته باشند، پیامک جریمه ارسال خواهد شد. این پیامک به سه صورت تذکر، تعهد و احضار خواهد بود که در هر صورت بهتر است نسبت به آنها کاملا جدی باشید چرا که در صورت بی‌اهمیتی به این پیام، ممکن است عواقب خوبی منتظرتان نباشد. البته احتیاج به تشویش و نگرانی نیست زیرا در این حالت نیز شما می‌توانید نسبت به جریمه خودرو شکایت طرح کرده و آن را حذف نمایید.

    سخن پایانی

    گاهی ممکن است این سوال مطرح شود که آیا اصلا اعتراض به خلافی رانندگی تاثیری دارد؟ خوب است قبل از انتخاب بهترین راه اعتراض به جریمه رانندگی خودرو، کفش آهنین به پا کنید، چرا که بسیاری از افراد که این راه‌ها را پشت سر گذاشته اند، بر این باورند که پیمودن این مسیر سخت است و اغلب راه به جایی نخواهد داشت. اما از آن جایی که این حق برای همه وجود دارد، شما می‌توانید شانس خود را امتحان کرده و شکایت خود را نسبت به جرایم صادر شده، اعلام نمایید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو