فونیکسریمکسبهتام

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو

رانندگان تاکسی توانایی نوسازی ندارند

عصر خودرو- رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: با توجه به افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو، رانندگان تاکسی توانایی نوسازی خودرو را ندارند.

افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس ، مرتضی ضامنی ، درباره  ورود خودروهای پایه گازسوز و افزایش مخزن این خودروها در سیستم تاکسیرانی اظهار داشت: براساس ماده 12 قانون رفع موانع تولید اگر ماشین‌های گازسوز با یکسری از مشخصات خاص به سامانه تاکسیرانی اضافه شود ما می‌توانیم از یارانه دولتی مناسبی استفاده کنیم.

    وی بیان داشت: در حال حاضر تنها ماشین پایه‌گازسوز کشور سمند ES& است که مشکل آن این بود که پیمایش متناسب با قانون بهینه‌سازی را نداشت.

    ضامنی یادآور شد: پس از گذشت دو سال جلسات مختلفی با ایران خودرو و شرکت‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار شد و قرار شد که ایران خودرو مخزن سوخت گاز این خودرو را افزایش دهد و براساس استانداردهای شرکت بهینه‌سازی باشد.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود: روز گذشته یکصد دستگاه خودرو ES7 با ظرفیت مخزن یکصد لیتر که 30 لیتر از مدل‌های قدیمی آن بیشتر است و 300 کیلومتر پیمایش بیشتری را دارد تحویل متقاضیان شد تا بتوانیم از یارانه قانونی ماده 12 نیز استفاده کنیم.

    وی بیان داشت: با توجه به افزایش 110 درصدی قیمت خودرو نسبت به سال‌های گذشته توان رانندگان تاکسی برای نوسازی خودروها کاهش پیدا کرده است و یک مشکل جدی داریم که رانندگان توانایی تامین وجه خودروی جدید را ندارند و نوسازی ناوگان تاکسیرانی با تاخیر زیادی مواجه شده است.

    ضامنی یادآور شد: استفاده از منابع ماده 12 قانون رفع مواد تولدی می‌تواند کمک کند در این خصوص کمک بیشتری برای نوسازی داشته باشیم و از ایران خودرو تقاضا کرده‌ایم که نسبت به تولید این خودروهای بهینه متمرکز شود و تا پایان سال شرایط تولید آن را افزایش دهد.

    رئیس اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: به واسطه پیمایش و صرفه‌جویی که این خودروها در مصرف بنزین دارد در بازه زمانی 5 ساله یارانه‌ای پرداخت می‌شود که در تعدیل قیمت خودرو تاکسی تاثیرگذار است.

    وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه این یارانه به چه نحو پرداخت می‌شود گفت: شرکت بهینه‌سازی در چارچوب قانون هر چه مصرف سوخت گاز را افزایش دهد و در مصرف بنزین صرفه‌جویی کند قاعدتا ارزش افزوده‌ای  برای دولت ایجاد می‌شود و دولت بخشی از این صرفه‌جویی را در بازه 5 ساله که 3780 دلار برای هر خودرو می‌شود تخصیص می‌دهد و همین موضوع باعث کاهش قیمت تمام شده خودرو برای تاکسیرانان خواهد شد.

    ضامنی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه 10 هزار خودرو تاکسی که قرار بود تا پایان سال تحویل شود در چه مرحله‌ای است گفت: تاکنون 500دستگاه تحویل داده شده است و خودروها نیز عمدتاً پژو 405 و سمند بوده، ما تلاش می‌کنیم که بتوانیم 10 هزار دستگاه خودرو را نوسازی کنیم ولی با توجه به افزایش قیمت با مشکل تقاضا برای نوسازی نیز مواجه‌ایم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو