فونیکسریمکسبهتام

زیر و بم حذف یارانه دارندگان خودرو

عصر خودرو- سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه ۹۸ از معیار قرار دادن خودروها برای حذف یارانه افراد پر درآمد خبر داد.

زیر و بم حذف یارانه دارندگان خودرو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران  ،  حسین میرزایی، سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 بودجه سال 98 بیان کرد: نارضایتی 9 درصدی از حذف یارانه‌ها که در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود هنوز مربوط به سری قبل حذف یارانه‌ها که مشمول 163 هزار خانوار یعنی 700 هزار نفر می‌شود و سری دوم حذف یارانه‌ها درحال‌حاضر در مرحله ارزیابی و اطلاع رسانی است.او ادامه داد: هدف‌گذاری ما برای حذف میلیونی پر در آمدها یعنی 24 میلیون نفری است اما به دلیل اختلالی که در سیستم ارسال پیامک و مشکلات حساب سرپرستان برخی خانوار در سازمان هدفمند‌سازی رخ داد کمی روند حذف با کندی انجام می‌شود.

    میرزایی بیان کرد: نوع اتومبیل و نرخ آن نیز یکی از شاخص‌های حذف یارانه منظور می‌شود اما اینکه دارندگان کدام خودروها مشمول حذف یارانه می‌شوند صحیح نیست هرچقدر رقم خودروها افزایش پیدا کند رتبه اعتباری خانواده‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. ما 7 هزار نوع خودرو در بانک اطلاعاتی خود داریم.

    این مقام مسئول ادامه داد: این موضوع درباره ملک نیز صدق پیدا می‌کند. مناطق زندگی و متراژ منازل هم بیانگر دهک خانوارهاست.

    حل معضل حذف یارانه به نرخ خرید جهیزیه و تراکنش‌های بالا!

    او در پاسخ به این سوال که معیار بررسی تراکنش‌های بانکی چند ماه است؟ کفت: متوسط تراکنش‌های مالی 4 ماهه ابتدایی سال 98 معیار سازمان برنامه و بودجه کشور است.

    میرزایی در جواب یکی از سوالات کاربران بر اینکه اگر فردی در 4 ماه ابتدایی سال 98 اقدام به خرید برای منزل یا جهیزیه کرده باشد و تراکنش‌های وی افزایش پیدا کرده باشد نیز مشمول حذف یارانه می‌شود؟ گفت: در چنین شرایطی آنها با اعتراض در سامانه مذکور و ارائه توضیحات دقیق رفع موضوع شده و یارانه آنها پرداخت می‌شود.

    سخنگوی تبصره 12 بودجه 98 بیان کرد: تعیین تکلیف کسانی که قبلا یارانه هایشان قطع شده اما هم اکنون نیازمند دریافت یارانه هستند در حیطه وظایف سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بود اما ما مجوز بررسی آن را در دست گرفته و پایش‌های 6 ماهه را انجام می‌دهیم. اگر متوجه بشویم فردی نیازمند دریافت است آن را درلیست یارانه بگیران قرار دهیم اما هم اکنون این طرح منتظر تصمیم هییت دولت است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو