فونیکسریمکسبهتام

خودروهای آلاینده در اصفهان فک پلاک می‌شوند

عصر خودرو- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی اصفهان گفت: برخورد با خودروها و وسایل نقلیه آلاینده به‌شکل جریمه نقدی تا فک پلاک درمرکز این استان اجرا می‌شود.

خودروهای آلاینده در اصفهان فک پلاک می‌شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ، سرهنگ محمدرضا محمدی  افزود: این طرح در طول سال اجرا می‌شود ولی با توجه به نزدیک‌تر شدن به روزهای سرد سال و افزایش آلودگی هوا،‌ از آبان تشدید می‌شود.

    وی اظهار داشت: در این راستا گشت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای تشدید طرح برخورد با وسایل نقلیه آلاینده در 15 نقطه شهر اصفهان و در نقاط مختلف شهرهای همجوار مرکز استان مستقر هستند.

    رییس پلیس راهور اصفهان با اشاره به اینکه با مالکان وسایل نقلیه‌ دودزا و بدون معاینه فنی و دودزا بر اساس قانون برخورد می‌شود گفت: اعمال قانون با این افراد از جریمه نقدی تا فک پلاک و نصب پلاک تعمیری روی وسائل نقلیه صورت می‌گیرد.

    وی  رقم جریمه خودروهای آلاینده را از 30 هزار تومان در سایر شهرهای استان و 45 هزار تومان در کلان‌شهرها و جاده‌های بین شهری استان ذکر کرد.

    سرهنگ محمدی چاره رفع مشکل آلودگی هوا را صرف برخوردهای پلیسی ندانست و گفت: باید با رویکرد آموزش و فرهنگ سازی در جامعه بطور اساسی برای رفع این مشکل چاره اندیشی شود.

    وی اجرای طرح اسقاط خودروها ،جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای بنزینی و فرهنگ سازی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی به جای خودروهای تک سرنشین را موثر برشمرد.

    رییس پلیس راهور استان اصفهان به عملکرد پلیس در 6 ماهه امسال در برخورد با وسایل نقلیه دودزا و آلاینده اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود سه هزار دستگاه خودروی آلاینده در کلان‌شهر اصفهان شناسایی و نسبت به فک پلاک و نصب پلاک تعمیری روی آنها اقدام شد.

    وی ادامه داد: همچنین اعمال قانون برای 63 هزار 209 دستگاه از کامیون‌های دودزا صورت گرفت.

    روزانه یک میلیون خودرو در اصفهان تردد می‌کنند که 60 تا 70 درصد آنها سواری و تک سرنشین هستند.

    همچنین یک میلیون و 200 هزار موتورسیکلت در استان و حدود 700 هزار موتورسیکلت در شهر اصفهان تردد می‌کنند که به اندازه خودروها آلایندگی دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط