فونیکسریمکسبهتام

۷۰ درصد جانباختگان تصادف‌های درون شهری البرز عابران هستند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: بررسی آماری نشان می دهد که امسال ۷۰ درصد جانباختگان تصادف های شهری این استان عابران هستند.

۷۰ درصد جانباختگان تصادف‌های درون شهری البرز عابران هستند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ؛ سرهنگ غلامعلی شرق اظهار داشت: با توجه به آمار بالای مرگ و میر عابران  بر اثر حوادث رانندگی، مسئولان ذیربط باید نسبت به این مهم چاره اندیشی کنند.

    طبق بررسی به عمل آمده استان البرز بیشترین آمار تصادف عابران  کشور را به خود اختصاص داده که شهر کرج در صدر آماری استان قرار دارد.

    شهر کرج به دلیل تراکم بالای جمعیتی و حجم فزاینده وسیله نقلیه  نیاز به  20 دستگاه پل عابر پیاده جدید دارد که مسئولان ذیربط باید هرچه سریع‌تر نسبت به احداث آن اقدام کنند.

    هرچند شمار متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری در معابر استان البرز طی 6 ماه اول سال جاری 18  درصدکاهش داشته اما می بایست اقدام پیشگیرانه در سطح استان انجام شود.

    طی این مدت نیز 17 درصد تعداد تصادفات منجر به فوت در معابر درون شهری استان البرز کاهش نشان می دهد.

    همچنین  در این مدت نیز تصادفات منجر به مصدومیت البرز حدود 10 درصد و تعداد مجروحان نیز 24 درصد کاهش داشته است.

    سرهنگ شرق افزود: در مجموع تصادفات درون شهری در سال جاری 27 درصد کاهش داشته که نشان  از همکاری بیش از پیش رانندگان و نظارت مستمر و گسترده ماموران پلیس راهور دارد.

    وی خاطرنشان کرد که از ابتدای امسال تاکنون اعمال قانون رانندگان متخلف 52 درصد و توقیف خودرو  در البرز 10 درصد افزایش یافته است.

    شرق  با بیان اینکه سرعت و سبقت غیر مجاز یکی از شایع ترین عوامل تصادفات است، افزود : رعایت سرعت مطمئنه و سبقت مجاز لازمه برقراری نظم و امنیت ترافیکی در سطح معابر درون شهری است و هدف پلیس از اعمال قانون این است که رانندگان با توجه بیشتر به قوانین و مقررات سهم خود را در تامین امنیت معابر ایفا کنند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: در 6 ماهه نخست امسال  11 هزار موتورسیکلت متخلف در البرز توقیف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش نشان می دهد.

    اهدای کلاه ایمنی به منظور فرهنگ سازی، آموزش های مستمر به راکبان به منظور پیشگیری از فوت ناشی از تصادف احتمالی از مهمترین عوامل کاهش این آمار است.

    پلیس با این تخلفات حادثه ساز در معابر شهری ، برخورد جدی و قاطع دارد که این موضوع موجب کاهش تصادفات به خصوص تصادفات فوتی و جرحی می شود.

    روزانه به طور متوسط حدود سه میلیون تردد در معابر درون شهری استان البرز انجام می شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو