فونیکسریمکسبهتام

رئیس پلیس راهور ناجا:

کاهش ۱۱ درصدی حوادث ترافیکی زائران اربعین نسبت به سال گذشته

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۱۱ درصد حوادث ترافیکی مربوط به زائران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: ۸۲ درصد حوادث مربوط به سرعت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی است بنابراین توصیه می‌کنیم که زائران در ۳۰ کیلومتری مبدا و ۳۰ کیلومتری مقصد دقت لازم را داشته باشند.

کاهش ۱۱ درصدی حوادث ترافیکی زائران اربعین نسبت به سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سردار سید کمال هادیانفر به تشریح آخرین وضعیت تردد در مرزهای چهارگانه پرداخت و اظهارکرد: پلیس راهور ناجا با تمامی تجهیزات ترافیکی سه ماموریت ازجمله مدیریت ترافیک، ایمنی در سفر و تسهیل در امور تردد را به کلیه رده‌ها ابلاغ کرده و با هوشیاری و حضور به‌موقع از ابتدای آغاز اربعین حسینی (ع) تا امروز ماموریت‌های محوله به‌خوبی و بدون هیچ گونه مشکل و دغدغه‌ای انجام شده است.

    وی با اشاره به اینکه برای اولین بار 3 میلیون زائر در این ایام از مرزهای کشور خارج شده‌اند،گفت: بالغ بر 96 درصد زائران مرزهای زمینی را انتخاب کرده‌اند. تاکنون بیش از 2 میلیون و 300 هزار زائر بازگشته‌اند  و 800 هزار زائر همچنان در عتبات به سر می‌برند.

    رئیس پلیس راهور ناجا به وضعیت تردد در مرزها اشاره و تصریح کرد: به دلیل مدیریت خوب توسط مسئولان همچنین مردم چه در زمان رفت و چه بازگشت تردد در مرز مهران مطلوب است. در مرز خسروی به کرمانشاه، قصر شیرین، سر پل ذهاب تردد عادی و دو طرفه است.              

    هادیانفر با بیان اینکه در مرز شلمچه و چذابه هیچگونه مشکل ترافیکی نداریم و تردد دو طرفه صورت می‌گیرد، گفت: در مرز چذابه بیش از 1600 اتوبوس به‌صورت کاپوتاژی در حال حرکت هستند، 1100 اتوبوس هم حامل زائران خارجی بوده است.

    وی ادامه داد: پیش‌بینی کردیم که در روزهای جمعه (26 مهرماه) و امروز(27 مهرماه) بیشترین بازگشت زائران از مرز مهران انجام شود و تاکنون 23 هزار زائر از این مرز وارد کشور شده‌اند بنابراین از روز گذشته از ساعت 16 و 30 دقیقه مسیر مهران - ایلام یک طرفه است و همچنان این وضعیت ادامه دارد.

    رئیس پلیس راهور ناجا توصیه کرد: با توجه به این که 65 درصد زائران از خوروهای شخصی خود استفاده کرده‌اند بنابراین زائران از هرگونه شتاب و عجله برای مراجعه به مرزها خودداری کنند. واژگونی و انحراف به چپ و ... از جمله حوادث روزهای گذشته بوده است. از طریق سیستم پیامک وضعیت مسیرها به زائران داخل عراق اطلاع‌رسانی می شود و خواهش می‌کنیم که خانواده‌ها هم از زائران خود بخواهند و به آنان پیامک بزنند که از هرگونه شتاب و عجله پرهیز کنند.

    هادیانفر همچنین با اشاره به پیاده‌روی با دل آمدگان اربعین گفت: سنت با دل آمدگان در تمام شهرهای بزرگ کشور از جمله تهران، شیراز، اصفهان،  مشهد، قم و ... با تمهیدات ترافیکی پلیس راهور ناجا در حال انجام است و از 5 صبح امروز محدودیت‌های ترافیکی ابلاغ شده و الحمدالله تاکنون مشکلی نبوده و تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت.

    به گزارش سایت پلیس، رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از تلاش و زحمات همکاران در این مراسم باشکوه تقدیر و تشکر کرد و گفت: ماموران  ما در مرزهای چهارگانه و استان های مربوطه به عنوان نیروهای اصلی همچنین همکارانمان در پلیس شهرستان ها در حال انجام وظیفه هستند  و تلاش می‌کنند که به بهترین شکل ممکن خدمات رسانی کنند. از خادمان امام حسین(ع)، مردم و ساکنان شهرهای بین راه مخصوصا  ساکنان مهران به دلیل همکاری مطلوب در این مدت قدردانی می‌کنیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو