فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان صنعت استان تهران مطرح کرد:

ثبت بیش از ۹ هزار شکایت خودرویی در ۶ ماهه امسال

عصر خودرو- صادقی گفت: در صورت بروز شکایت از واحدهای تولیدی، ۲۰ روز برای جلب رضایت از مشتری به آن‌ها مهلت داده می‌شود.

ثبت بیش از ۹ هزار شکایت خودرویی در ۶ ماهه امسال
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره میزان شکایات صورت گرفته از خودروسازی‌های کشور اظهار کرد: با توجه به این که نمایندگی تمام شرکت‌های خودروسازی و کارخانه تولیدی اغلب آن‌ها در استان تهران قرار دارد، رسیدگی به امور این خودروسازان و بررسی پرونده‌های شکایات آن‌ها به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران محول شده است.

    او بیان کرد: در نیمه اول امسال 9 هزار و 463 مورد شکایت در حوزه خودرو و دریافت کردیم که بیش از 66 درصد آن‌ها به 2 خودروساز اصلی کشور مربوط می‌شد. در بین شکایات انجام شده بیش از 50 درصد آن‌ها مربوط به تاخیر در تحویل و مابقی به افزایش قیمت، کیفیت پایین و غیره مربوط است.

    صادقی ادامه داد: به طور جزئی‌تر از تعداد شکایات ذکر شده حدود 4 هزار و 947 مورد شکایت درباره تاخیر در تحویل، 1636 مورد درباره افزایش قیمت و 1320 مورد درباره نقص فنی، رنگ و غیره بود.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران درباره روند رسیدگی به شکایات تشریح کرد: همانطور که پیش از این اشاره شد، عناوین شکایات و تخلف‌ها متفاوت است، اما بیشترین آن‌ها به تاخیر در تحویل خودرو مربوط می‌شود. در چنین مواردی، 20 روز برای جلب رضایت از مشتری به خودروساز مهلت داده می‌شود و در صورتی که واحد تولیدی در این موضوع و در مدت تعیین شده موفق نباشند، پرونده به سازمان تعزیرات منتقل می‌شود.

    او ادامه داد: با پی‌گیری روند پرونده در نهایت خودروساز ملزم می‌شود تا یا عین مالی که تعهد کرده را تحویل مشتری دهد یا با ارائه ما به ازای مناسب، خریدار را راضی کند. در صورتی که فرآیند ذکر شده انجام نشود خودروساز موظف است با پرداخت خسارت رضایت مشتری را جلب کند.

    صادقی درباره خروجی روند رسیدگی به شکایات گفت: پروسه رسیدگی به شکایات، در حوزه خودرو و  سایر حوزه‌ها و ارجاع آن به تعزیرات، به طور کامل توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام می‌شود، اما برای اطلاع از خروجی این پروژه باید از طریق سازمان تعزیرات پیگیری کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو