فونیکسریمکسبهتام

خودروسازان؛ قربانی اصلی برگزیت بدون توافق

عصر خودرو- تحقیقات و بررسی‌های جدید صورت گرفته نشان می‌دهد که چهار پنجم شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی از تبعات منفی ناشی از خروج بدون توافق بریتانیا از اروپا ابراز نگرانی می‌کنند.

خودروسازان؛ قربانی اصلی برگزیت بدون توافق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، کارشناسان و تحلیلگران فعال در صنعت خودرو به تازگی با انجام بررسی و تحقیقات جدید دریافته و اعلام کرده‌اند که چهار پنجم شرکت‌های فعال در این حوزه به طور جدی در خصوص خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرده و به صنایع مربوطه هشدار داده‌اند که در صورت بروز این اتفاق، با مشکلات و چالش‌های متعددی روبه رو خواهند شد.

    همچنین آمارها نشان می‌دهد که در طول یک سال گذشته که احتمال برگزیت بدون توافق (Brexit) اوج گرفته است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی و تولیدکنندگان قطعات خودرو اقدام به تعدیل نیروهای انسانی و اخراج کارگران و کارکنان خود کرده‌اند؛ این بدان معناست که همان اتفاقی که پیشتر توسط بسیاری از تحلیلگران پیش بینی شده بود، با سرعت بالایی در حال اتفاق است.

    بر اساس گزارش اتواکسپرس، در چند ماه اخیر بعد از انتصاب بوریس جانسون به نخست وزیری بریتانیا، خروج این کشور از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق، تبدیل به نخستین و بزرگترین هدف این کشور و کابینه دولت وی شده است ولی صدای بسیاری از شهروندان بریتانیا، اسکاتلند و ایرلند و همچنین منتقدان سیاسی و اقتصادی را درآورده است؛ چراکه پیامدهای منفی و مخرب متعددی بر زیرساخت‌های اقتصادی، تجاری و مالی این کشور ایجاد خواهد کرد.

    بر اساس نتایج آخرین نظرسنجی‌های صورت گرفته از سوی انجمن تولیدکنندگان خودرو، 80.3 درصد از شرکت‌های خودروسازی در خصوص احتمال سقوط ارزش برند و عملکرد موفقیت‌آمیز آنها در آینده، 79.6 درصد درمورد احتمال ریزش شدید سودآوری و 62.2 درصد نیز درباره توانایی آنها در تجارت های برون کشوری ابراز نگرانی کرده اند.

    در پی یک همه‌ پرسی در سال 2016 برای خروج از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت، بریتانیا اعلام کرد در 29 مارس 2017 مراحل رسمی برای خروج را آغاز خواهد کرد، که در دیرترین حالت تا 31 مارس 2019، بریتانیا را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد. خروج از اتحادیه هدفی سیاسی بوده ‌است که از سوی افراد، گروه‌های مدافع و احزاب سیاسی در بریتانیا از زمان پیوستن آن به اتحادیه اروپا در سال 1973 دنبال گرفته شده ‌است. خروج از اتحادیه اروپا طبق معاهده اتحادیه اروپا از حقوق کشورهای عضو فهرست کشورهای عضو اتحادیه اروپا آن است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو