فونیکسریمکسبهتام

کمبود نقدینگی معضل داخلی‌سازی قطعات

عصر خودرو- به گفته دبیر انجمن همگن قطعه‌سازی، تنها مشکل در اجرایی شدن میزهای تعمیق ساخت داخل قطعات، کمبود نقدینگی و محدود بودن منابع سرمایه‌گذاری است؛ لذا لازم است برای رفع این مشکل بانک مرکزی با وزارت صنعت همکاری‌های لازم را کرده تا برگزاری این میزها، بی‌تاثیر نباشد.

کمبود نقدینگی معضل داخلی‌سازی قطعات
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازایسنا ،  از حدود چند ماه پیش برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل آغاز شد که پس از برگزاری دومین میز در هفته‌ای که گذشت با قراردادهایی که بین ساپکو، مگاموتور و سازه‌گستر امضا شد، در مجموع 77 قطعه خودرویی در داخل تولید می‌شود که 175 میلیون یورو کاهش را به دنبال خواهد داشت.

    در رابطه با روند اجرایی برنامه‌های داخلی‌سازی قطعات خودرو، آرش محبی‌نژاد- دبیر انجمن دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل اجرای برنامه‌های تعمیق ساخت داخل قطعات خودرویی است. این موضوع تنها با همکاری و یاری بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت حل می‌شود. انقدر این همکاری ضروری است که درصورت عدم همکاری این نهادها و کمک بانک مرکزی، برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل بی‌ثمر می‌مانند.

    وی با بیان اینکه مشکل اصلی این حوزه جذب سرمایه‌گذاری است و منابع سرمایه‌گذاری به شدت محدود هستند، گفت: این منابع کفاف برنامه‌هایی همچون تعمیق داخلی‌سازی قطعات را نمی‌دهد؛ لذا لازم است در این زمینه از سوی دولت حمایت‌های لازم صورت گیرد. ضمن اینکه خودروسازان نیز در این طرح‌ها مشارکت کرده و سرمایه‌های سرگردان مردمی را به سمت این صنعت جذب کنند.

    دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی ادامه داد: از وزیر صنعت نیز درخواست شده با ارائه بسته‌های تشویقی، سرمایه‌گذاران و سرمایه‌های مردمی را برای حضور در این بخش جذب کند.

    محبی‌نژاد با اشاره به 12 قطعه‌ای که پس از برگزاری میز نخست تعمیق داخلی‌سازی به تولید انبوه رسیده‌اند، ابراز امیدواری کرد: با برگزاری این میزها و حمایت وزارت صنعت، در آینده میانگین عمق ساخت داخل خودروهای تولیدی به بیش از 90 درصد خواهد رسید. با برگزاری میز پنجم تا پایان امسال، عمده قطعات کلیدی که انباشت خودروهای ناقص در کف کارخانجات خودروسازی را به دنبال داشتد داخلی‌سازی شده و شاهد تجاری شدن خودروها می‌شویم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو