فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۷۸۶»

آیا محدودسازی بیشتر یا حذف کارت سوخت جایگاه‌ها در برنامه است؟

عصر خودرو- باید دید کاهش ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها در هر نوبت به ۲۰ لیتر، چقدر روی افزایش استفاده از کارت سوخت شخصی تأثیر دارد؟

آیا محدودسازی بیشتر یا حذف کارت سوخت جایگاه‌ها در برنامه است؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، طبق اطلاعیه خردادماه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، عرضه بنزین در جایگاه های سراسر کشور از تاریخ بیستم مرداد ماه سال جاری صرفا با ارائه کارت هوشمند سوخت خودرو, امکان پذیر بود. در ادامه، با دو روز تأخیر نسبت به تاریخ اعلامی قبلی، در روز 22 مردادماه، اعلام شد که استفاده از کارت سوخت شخصی از امروز (22 مرداد) الزامی شده است و مردم موظف هستند در مراجعه به جایگاه‌های عرضه بنزین، از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند.

    وجود کارت‌های سوخت جایگاه‌داران در جایگاه‌ها به طوری که این کارت‌ها بر روی هر نازل سوخت نصب شده و به سهولت در دسترس است، موجب شد که در ابتدا کمتر از 5 درصد مردم از الزام استفاده از کارت سوخت شخصی پیروی کنند، که وزارت نفت به منظور تشویق مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی، ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران را از اول شهریورماه در هر نوبت به 30 لیتر کاهش داد.

    روز گذشته نیز (16 مهرماه) بار دیگر ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌داران کاهش یافت به طوری که در هر نوبت فقط به میزان حداکثر 20 لیتر می توان با یک کارت جایگاه، بنزین دریافت کرد.

    با وجود محدودسازی سوخت‌گیری در هر نوبت با کارت جایگاه‌دار به 30 لیتر در فاصله زمانی اول شهریورماه تا 15 مهرماه، اقبال مردمی از کارت سوخت شخصی به طور محسوسی افزایش نیافت و باز هم مردم استفاده از کارت جایگاه‌ها را به استفاده از کارت شخصی ترجیح می دادند. به طوری که هنوز 950 هزار نفر، با وجود آنکه کارت سوخت‌شان صادرشده و در باجه‌های پستی معطل است، برای دریافت کارت سوخت خود مراجعه نمی‌کنند.

    حال باید دید کاهش ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها در هر نوبت به 20 لیتر، چقدر روی افزایش استفاده از کارت سوخت شخصی تأثیر دارد؟

    * اذعان وزیر نفت به احتمال کاهش بیشتر ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها

    روز گذشته وزیر نفت در خصوص محدودسازی ظرفیت سوخت‌گیری با کارت جایگاه‌ها گفت: "قرار بر این بود که سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران کاهش یابد تا مردم از کارت سوخت خودشان استفاده کنند، چرا که کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوخت‌گیری نیست و تنها باید زمانی مورد استفاده قرار گیرد که مشکلی برای کارت سوخت شخصی افراد به‌وجود آمده باشد."

    زنگنه در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال کاهش سهمیه مجدد کارت سوخت جایگاه‌داران وجود دارد، ابراز کرد: "امکان دارد میزان سهمیه کارت سوخت جایگاه‌داران باز هم کاهش یابد، لذا لازم است تا تمام خودروها از کارت سوخت شخصی خودشان استفاده کنند."

    * مهر تأیید مدیر سامانه هوشمند سوخت به احتمال محدودسازی بیشتر کارت جایگاه‌ها

    همچنین، مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم گفت: "برنامه برای محدودسازی سوخت گیری با کارت جایگاه‌داران به منظور ترغیب هموطنان به استفاده از کارت شخصی صورت گرفته و اعمال محدودیت های بیشتر متصور خواهد بود."

    * آیا کارت جایگاه‌داران حذف می‌شود؟

    وزیر نفت در میانه تابستان در اظهاراتی اعلام کرده بود که به منظور نظم دادن به نظام توزیع بنزین، استفاده از کارت جایگاه‌داران به مدت محدودی ادامه خواهد داشت. این مدت محدود مد نظر زنگنه،  تا زمانی است که کارت سوخت همه متقاضیان، تولید و تحویل آنها شود و زمانی که همه مردم کارت سوخت داشته باشند، احتمال حذف کارت سوخت جایگاه‌داران وجود دارد. البته هنوز به صورت رسمی، تصمیمی در این خصوص اعلام نشده است.

    طبق گفته، مسعود رضایی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، تعداد 500 هزار عدد، کارت سوخت متقاضیان دریافت کارت سوخت المثنی هنوز صادر نشده که تا پایان مهرماه، این تعداد نیز صادر شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. از اینرو، از آغاز آبان ماه، همه متقاضیان کارت سوخت المثنی، کارت سوخت خود را در دست خواهند کرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو