فونیکسریمکسبهتام

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست:

غلطت گوگرد سوخت توزیعی در کلانشهرها فراتر از حد مجاز است

عصر خودرو- سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات سوخت توزیعی در تهران و سایر کلانشهرهای کشور گوگرد است که در بسیاری از نمونه‌های امسال فراتر از حد مجاز و بیش از ۵۰PPM بود.

غلطت گوگرد سوخت توزیعی در کلانشهرها فراتر از حد مجاز است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، زهرا سماعی اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قوانین بالادستی که وظیفه رصد کیفیت سوخت توزیعی را بر عهده این سازمان گذاشته است، دو دستور کار را برای پایش کیفیت سوخت توزیعی پیگیری می‌کند که یکی از آن‌ها پایش محتوای گوگرد در نفت گاز و دیگری پایش محتوای گوگرد در بنزین است.

    سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بر این اساس در پایش سوخت بنزین سه فاکتور اصلی بنزن، آروماتیک و گوگرد بررسی می‌شود. میزان بنزن و آروماتیک در سوخت بنزین طی سال‌های گذشته بسیار فراتر از حد مجاز بود اما خوشبختانه در حال حاضر تقریبا در محدوده مجاز قرار گرفته است.

    وی در ادامه با بیان اینکه نمونه‌برداری‌های بنزین در کشور نشان می‌دهد که در شهریور ماه گوگرد 85 درصد نمونه‌ها بین 50 تا 250 PPM بود، تصریح کرد:  15 درصد نمونه‌ها گوگردی فراتر از 250PPM داشتند.

    سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه نمونه‌برداری‌های ما در تهران تقریبا با نمونه‌برداری‌های شرکت کنترل کیفیت هوا مطابقت دارد، اظهارکرد: برای مثال غلظت گوگرد پمپ بنزین جایگاه وصال در تهران 162 PPM بود.

    سماعی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست از بیش از 200 جایگاه عرضه نفت گاز و پمپ بنزین نمونه‌برداری کرده است، گفت: در رابطه با گوگرد نفت گاز در فروردین ماه امسال 44 درصد نمونه‌ها کمتر از 50PPM و در حد مجاز بودند، 44 درصد دیگر بین 50 تا 250 PPM و 11 درصد بیش از 50 PPM و در اردیبهشت و خرداد ماه نیز وضعیت تقریبا به همین منوال بود.

    وی در ادامه با بیان اینکه به‌طور کلی طی امسال گوگرد موجود در نفت گاز قابل قبول‌تر از گوگرد بنزین بود، اظهار کرد: تمرکز ما نیز بیشتر روی گوگرد گازوییل بود هر چند که شرکت پخش و پالایش فراورده‌های نفتی ادعا می‌کند که در پایش‌های آن‌ها میزان گوگرد سوخت پایین‌تر بوده اما به هر حال قرار شده است که هر ماه شرکت پخش و پالایش از هفت انبار اصلی توزیع سوخت خوداظهاری انجام دهد و علاه بر آن ما از جایگاه‌های عرضه سوخت بیشتری نمونه‌برداری کنیم.

    سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در پایان گفت: انتظار داریم طبق قانون هوای پاک تا سال آینده شرکت پخش و پالایش بتواند کیفیت سوخت توزیعی در کلانشهرها را به حد مجاز یورو 4 برساند. به هر حال این اتفاق یک شبه رخ نمی‌دهد و باید به‌تدریج به کیفیت مطلوب نزدیک شویم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو