فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۷۸۱»

تولید بنزین یورو ۵ در کشور افزایش یافت

عصر خودرو- مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان از آغاز تولید بنزین با استاندارد و کیفیت یورو پنج اتحادیه اروپا در این پالایشگاه نفت خبر داد و اعلام کرد: برای نخستین بار بنزین اکتان ۹۱ در این پالایشگاه تولید شده است.

تولید بنزین یورو ۵ در کشور افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمدعلی اخباری با بیان این‌که برای نخستین بار، تولید بنزین با استاندارد و کیفیت یورو پنج اتحادیه اروپا در پالایشگاه نفت لاوان آغاز شده است، گفت: با اجرای پروژه جدید، استاندارد بنزین تولیدی پالایشگاه لاوان  به یورو 5 ارتقا یافته که اجرای این طرح ارتقا و بهبود کیفیت افزایش سودآوری، افزایش اکتان (آرام‌سوزی) بنزین و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی را به همراه داشته است.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان با اشاره به تولید بنزین با اکتان 91 در این پالایشگاه نفت، تصریح کرد: مهمترین هدف و سیاست شرکت پالایش نفت لاوان، حرکت در مسیر سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید فرآورده‌های پاک و با ارزش افزوده نفتی، متنوع سازی سبد تولید محصولات، کاهش خام فروشی، حفظ محیط زیست، بهینه‌سازی مصرف انرژی، بهبود عملکرد اقتصادی، استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها  و امکانات داخلی، ارتقای سطح دانش و تجربه نیروی انسانی، ارتقای توانمندی شرکت‌های داخلی در عرصه رشد اقتصادی و پیشرفت صنعتی کشور، حرکت به سمت خودکفایی و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان و تولید داخلی و فراهم شدن زمینه اشتغال مولد با هدف حرکت در مسیر توسعه پایدار است.

    به گفته وی، پیچیدگی پروژه‌های تحت لیسانس، تحریم‌ها، خرید تجهیزات از شرکت‌های گمنام در سال‌های گذشته، ورود تجهیزات بی‌کیفیت و پایین‌تر از حد استاندارد، عدم ورود کاتالیست‌ها، ایجاد مشکل از سوی پیمانکار در زمینه تحویل پروژه و در نهایت کنارگذاشتن پیمانکار و ساخت واحد توسط نیروهای پالایشگاه، موجب طولانی شدن روند اجرای این پروژه شد.

    اخباری هزینه سرمایه‌گذاری اجرای این طرح بهبود کیفیت و افزایش ظرفیت شرکت پالایش نفت لاوان  را حدود 600 میلیارد ریال و بیش از 108 میلیون یورو عنوان کرد و افزود: هزینه ریالی احداث واحدهای سرویس‌های جانبی را بیش هم حدود 801 میلیارد ریال و هزینه ارزی آن بیش از 83 میلیون یورو است.

    مدیرعامل شرکت پالایش نفت لاوان در پایان خاطرنشان کرد: هزینه سرمایه گذاری کمتر، سازگاری با محیط زیست، هزینه پائین تر تولید و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه است.

    طرح بهبود فرایند و بهینه‌سازی ظرفیت تولید در پالایشگاه نفت لاوان شامل پروژه‌های احداث واحد تقطیر، واحدهای تصفیه هیدروژنی و ایزومریزاسیون نفتای سبک، تصفیه هیدروژنی و تبدیل کاتالیستی، تصفیه هیدروژنی فرآورده‌های میان تقطیر نفت سفید و نفت گاز، واحد بازیافت گوگرد، ایجاد سرویس‌های وابسته و جانبی و احداث دو رشته خط لوله 16 اینچی برای بارگیری فرآورده‌های نفتی است.

    فاز اول این طرح که شامل افزایش ظرفیت پالایشگاه از 30 به 50 هزار بشکه در روز (افزایش کمی طرح) در سال 1390 همزمان با روز ملی خلیج همیشه فارس به بهره برداری رسید و هم اکنون با ظرفیت 55000 بشکه در روز مطابق با استانداردهای روز جهانی به تولید فرآورده های نفتی می پردازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو