فونیکسریمکسبهتام

حاشیه سازی متهم ردیف اول پرونده قاچاق قطعات خودرو+ عکس

عصر خودرو- «عباس ایروانی» متهم ردیف اول پرونده گروه «عظام» زمانی که «امیررضا رفیعی» متهم ردیف دوم در دادگاه خواست تا به سوال نماینده دادستان پاسخ دهد، با پای خود به او اشاره داد تا اظهاراتش را اصلاح کند.

حاشیه سازی متهم ردیف اول پرونده قاچاق قطعات خودرو+ عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  فارس، سومین جلسه محاکمه عباس ایروانی مدیر گروه «عظام» که به افساد فی‌الارض از طریق قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو متهم است، امروز در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی برگزار شد.

    در جلسه امروز، امیررضا رفیعی متهم ردیف دوم این پرونده و  قائم مقام گروه «عظام» به بیان دفاعیات خود در برابر اتهامات انتسابی در کیفرخواست پرداخت.

    از جمله نکات جالب توجه در دادگاه امروز، زمانی بود که نماینده دادستان از رفیعی درباره اینکه چرا کالای وارداتی خود را بجای بند 9 قانون، ذیل بند 6 معرفی کرده، سوال کرد و رفیعی نیز مشغول توضیح شد.

    در این هنگام بود که عباس ایروانی که کنار تریبون اخذ دفاعیات از متهم نشسته بود، با پای خود به رفیعی زد و به نوعی به او «خط داد» تا اظهاراتش را اصلاح کند.

     

    به گفته نماینده دادستان، عباس ایروانی و گروه عظام در طول 10 سال گذشته، چهار هزار میلیارد تومان به بیت‌المال دست‌اندازی کرده است.

    همچنین در این جلسه، قاضی صلواتی خطاب به متهم ردیف دوم گفت: چرا قطعه بنزین سوز را وارد و آن را به اسم قطعه گازسوز اعلام می کردید؟ که متهم پاسخ داد پاسخ من سندی است که ایران خودرو آن را تایید کرده و پاسخ همان سند ایران خودرو است.

    قاضی در واکنش به این سخنان متهم ،خطاب به وی گفت: سند شما محکمه پسند نیست تخلفات شما در آلودگی کلانشهرها تاثیرات بسزایی داشته است و از کارشناسان ارشد سازمان محیط زیست می خواهم به پرونده ورود کرده و اثرات این موضوع را ارزیابی کنند.

    همچنین رفیعی به دنبال توضیح در رابطه با تکنولوژی 206 بود اما قاضی صلواتی خطاب به وی گفت: راجع به تکنولوژی صحبت نکنید شما تولید کننده قطعات بودید سوال این است که چرا قرارداد ها را با فلان مشاور بستید اما پول ها را به همسرش  دادید که متهم پاسخ داد: ایشان خودش می‌خواست به نام همسرش قرارداد منعقد شود.

    صلواتی خطاب به متهم گفت: خودش می خواست تا اطلاعات شرکت رقیب را به شما بدهد؟ دفاعیات شما محکمه پسند نیست.

    از جمله اتهامات این متهم که در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی آمده، مشارکت در افساد فی‌الارض از طریق قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو به مبلغ 201 میلیون دلار، معاونت در پرداخت رشوه، معاونت در جعل اسناد، معاونت در استفاده از سند مجعول و مشارکت در فراری دادن حامد خاتمی‌پور یکی از متهمان این پرونده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو