فونیکسریمکسبهتام

ابهام در داخلی سازی قطعات خودرو

انتقاد وزیر از ارائه آمار دوگانه

عصر خودرو- امروز دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در حالی برگزار شد که آمار متفاوتی از سوی مسئولان وزارت صنعت در مورد داخلی سازی قطعات خودرو طی سال جاری ارائه شد.

ابهام در داخلی سازی قطعات خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، در میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که امروز در وزارت صنعت برگزار شد، آمار متفاوتی در خصوص تعداد قطعات خودرو داخلی سازی شده طی سال جاری ارائه شد که این اختلاف مورد انتقاد رحمانی، وزیر صنعت نیز قرار گرفت.

    در این مراسم، ابتدا صادقی نیارکی سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت با اشاره به برگزاری نخستین میز تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو در ابتدای سال جاری، گفت:‌ پس از انعقاد قرارداد در قالب نخستین میز تخصصی، تعداد 9 قطعه خودرو داخلی سازی شد و به تولید انبوه رسید.

    در ادامه، سیدرضا مفیدی مدیرکل خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت در سخنانی، تعداد قطعات داخلی سازی شده طی سال جاری را 12 مورد اعلام کرد و گفت که این قطعات به تولید انبوه رسیده‌اند.

    زمانی که نوبت به صحبت‌های رحمانی، وزیر صنعت رسید، وی با انتقاد از تناقض موجود بین این دو آمار، گفت: یک جا آمار 12 قطعه اعلام شد و جای دیگر 9 قطعه، البته همین هم خوشحال کننده است و باعث جمع شدن بخشی از خودروهای ناقص از کف پارکینگ خودروسازان شده است.

    تناقض در اعلام این آمارها در حالی اتفاق افتاد که طی ماه‌های اخیر شاهد اعلام آمار اشتباه چندین باره از سوی وزارت صنعت در خصوص تولید خودرو بوده‌ایم. وزارت صنعت در مورد دلیل اعلام آمار اشتباه از سوی این وزارتخانه توضیح داده بود که اشتباه آماری ناشی از خطای تایپی بوده است.

    این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که آمار به عنوان مرجعی مهم در تصمیم‌گیری مسئولان و برنامه‌ریزی برای بخش‌های مختلف نقش دارد. از این رو دقت در تهیه اطلاعات به ویژه در دستگاه مهمی مانند وزارت صنعت از اهمیت بالایی برخوردار است. امید می‌رود با تجدید نظر در فرآیند تهیه آمار و اطلاعات وزارت صنعت، دقت بیشتری لحاظ شود تا برنامه‌ریزی بهتری برای اداره بخش‌های مختلف صورت گیرد.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو