فونیکسریمکسبهتام

دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو

تحویل ۲۰ هزار خودرو با داخلی سازی قطعات

عصر خودرو- وزیر صمت: با داخلی سازی قطعات خودرو، ۲۰ هزار خودروی کف پارکینگ خودروسازان تحویل مردم شده است

تحویل ۲۰ هزار خودرو با داخلی سازی قطعات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی در مراسم برگزاری دومین میز تخصصی تعمیق داخلی سازی در صنعت خودرو برگزاری این میز را یک پیرزوی جدید در جنگ اقتصادی عنوان کرد و افزود: امروز زحمات و پیگیری‌ها در حوزه ساخت داخل به بار نشسته است چرا که با ساخت هر قطعه جوانی در جایی از کشور دوباره بکار بر می‌گردد و ایجاد اشتغال، رونق تولید و آبادانی کشور از ثمرات تعمیق ساخت داخل است.
    وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه راه حل رفع مشکلات اقتصادی کشور رونق تولید است، گفت: امروز تحریم یک اراده‌ای برای حل مشکلات کشور بوجود آورده است و از تحریم‌ها فرصت ساختیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا آخر سال پنج میز دیگر در حوزه ساخت داخل قطعات خودرو برگزار خواهد شد.
    وی ادامه داد: علاوه بر داخلی سازی قطعات خودرو میز‌های تعمیق ساخت داخل برای مس و فولاد و صنعت برق و آی تی نیز به زودی برگزار خواهد شد.
    کد ویدیو
    دانلود
    وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عبارت نهضت ساخت داخل بار معنایی دارد یعنی کار نهضتی باید انجام شود، گفت: باید تغییر در نگاه خودمان ایجاد کنیم و همه به این باور برسند که تنها راه نجات کشور تولید ملی و ساخت داخل است.
    رحمانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تولید را جهاد دانسته اند، گفت: ما در این جهت هفت محور راهبردی برای رونق تولید اعلام کردیم که نخستین آن تعمیق ساخت داخل است.
    وی افزود: مردم خودروی با کیفیت با نرخ مناسب و با تنوع کیفیت خدمات پس از فروش از صنعت خودرو انتظار دارند و این مهم را مسئولان باید با برنامه ریزی محقق کنند.
     
    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: البته باید در این برنامه ریزی‌ها نگاهمان به آینده باشد، زیرا صنعت خودرو به سرعت در حال پیشرفت است.
    رحمانی تاکید کرد: با داخلی سازی تنها سه قطعه از قطعات مورد نیاز خودروسازان تاکنون 20 هزار خودرو از کف پارکینگ خارج و تحویل مردم شده است.
    وی با بیان اینکه انتظار دشمن برای تعطیلی کارخانجات کشور با کار جهادی شکست خورده است، گفت: کار مدیران و کارگران و مهندسان در این شرایط سخت اقتصادی قابل تقدیر است، زیرا همه در این جنگ اقتصادی به نوعی مشارکت داشتند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: خط قرمز ما در صنعت خودرو مقابله با فساد است و نباید وقتی یک مدیر عوض می‌شود برنامه‌ها نیز تغییر کند باید قرارداد‌ها طولانی مدت باشد و با تغییر مدیر قطعه ساز تغییر نکند.
    رحمانی تاکید کرد: قطعه ساز و خودروساز باید در کنار هم باشند چرا که مشکلات هر کدم از آن‌ها مشکلات دیگری نیز هست و آن‌ها به هم وابسته اند.
    وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشکر از رسانه ملی افزود: صدا و سیما در امر رونق تولید جهادی عمل کرده است از این بابت از این رسانه ممنونیم.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: سال گذشته واردات کشور 22 درصد کاهش داشته است و این کاهش در کالا‌های مصرفی بالای 30 درصد بوده است که همه این دستاورد‌ها از جهت گیری کشور به سوی تعمیق ساخت داخل است.

    صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت
    خروج بیش از یک میلیارد یورو برای واردات قطعات خودرو
    سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت گفت: یک میلیارد و 400 میلیون یورو، بیشترین میزان ارزی است که بابت واردات قطعات خودرو از کشور خارج می‌شود.
    مهدی صادقی نیارکی، در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که با حضور وزیر صنعت و مدیران خودروسازی و قطعه سازان کشور در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد، افزود: توسعه تولید ملی یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است.
    وی ادامه داد: رهبری رونق تولید را کلید حل بسیاری از مشکلات دانستند و تاکید داشتند که با رفع موانع تولید، اشتغال و صادرات و توسعه، رونق خواهد گرفت.
    معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه تمرکز بر پتانسیل‌ها و برونگرایی در رونق تولید و تعمیق ساخت داخل مورد تاکید وزارت صمت قرار گرفته است، افزود: توسعه ساخت داخل در صنایع مزیت دار و مدیریت واردات با هدف کاهش ارزبری نیز در برنامه ریزی‌های وزارت صمت گنجانده شده است.
    وی ادامه داد: این اقدامات با هدف تکمیل زنجیره ارزش با محوریت کاهش وابستگی در نخستین میز تخصصی با 32 شرکت قطعه ساز و 35 قطعه کلید خورد و ارزش قرارداد‌ها در نخستین میز ساخت داخل 740 میلیارد تومان با ارزبری 85 میلیون یورویی بوده است.
    مهدی صادقی نیارکی در ادامه با بیان اینکه در دومین میز ساخت داخل 36 شرکت قطعه ساز برای ساخت 42 قطعه حضور دارند، گفت: 90 میلیون یورو کاهش ارزبری میز دوم است که یک هزار و 200 میلیارد تومان ارزش قرارداد‌ها است.
    وی ادامه داد: با برگزاری میز اول و دوم در مجموع 77 قطعه ساخته می‌شود که بیش از 175 میلیون یورو صرفه جویی ارزی دارد.
    معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه از قرارداد‌های میز اول 9 قطعه به تولید انبوه رسیده است، افزود: با تکمیل 3 قطعه در میز اول 20 هزار خودرو از کف پارکینگ‌ها خارج شده است
    صادقی نیارکی با اشاره به اینکه از شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های نوین و فناورانه برای ورود به این عرصه دعوت می‌کنیم، گفت: موضوع صندوق‌های پیشران برای تجمیع سرمایه‌ها و پذیره نویسی عمومی برای حمایت از ساخت داخل در دستور کار و پیگیری است.
    وی خاطر نشان کرد: وزارت صمت از مکانیسیم‌های مختلف برای ثبات دائمی در برنامه تعمیق ساخت داخل استفاده می‌کند.

    مفیدی، مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت
    حذف ثبت سفارش کالای خارجی در جهت تعمیق ساخت داخل
    مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی و پاسخگویی به استعلام سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص اقلام قابل تولید در داخل و حذف ثبت سفارش کالای خارجی از اهم اقدامات در جهت تعمیق ساخت داخل بوده است.
    رضا مفیدی در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو که امروز در وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور وزیر و قطعه سازان برگزار شد، گفت: ایجاد سامانه توانیران برای پیگیری ساخت داخل یک ابتکار بوده است تا سرمایه گذاران به سمت اطلاعات درست هدایت شوند.
    وی ادامه داد: هم افزایی و تامین نیاز از طریق محصولات داخلی، تشکیل جلسات هیئت نظارت، اطلاع رسانی و تدوین آیین نامه‌های قانونی در جهت ساخت داخل انجام شده است.
    مفیدی افزود: بررسی و پاسخگویی به استعلام سازمان‌ها و شرکت‌ها در خصوص اقلام قابل تولید در داخل و حذف ثبت سفارش کالای خارجی از اهم اقدامات در جهت تعمیق ساخت داخل بوده است.
    مدیر کل دفتر حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: 223 شرکت در نمایشگاه اول ساخت داخل حضور داشتند که بیشترین شرکت کننده‌ها از مخابرات، خودروسازی و صنایع کوچک بوده است همچنین تعداد نیازمندی‌های اعلام شده برای حضور در نمایشگاه بالغ بر 2000 قطعه بوده است.
    وی افزود: 12 قطعه از 35 قطعه میز اول ساخت داخل به تولید انبوه رسیده و 23 قطعه تا پایان سال وارد چرخه تولید انبوه خواهد شد.
    مفیدی ادامه داد: ارزش ریالی قرارداد‌های میز اول ساخت داخل 740 میلیارد تومان و میزان کاهش ارزبری بالغ بر 85 میلیون یورو بوده است که در میز اول، 35 شرکت سازنده تولید 32 قطعه را بر عهده گرفتند.
    مدیرکل دفتر حمل و نقل وزارت صمت بیان کرد: وارداتی بودن قطعه و سرمایه گذاری کم، متوسط و قطعاتی از خودرو‌های راهبردی از ویژگی‌های میز دوم است که در میز دوم خواستیم محصول قطعه سازان کوچک و متوسط را تحت پوشش قرار دهیم.
    وی افزود: در میز دوم برای داخلی سازی 42 قطعه با 36 قطعه ساز قرارداد بسته شد و ارزش قرارداد‌های میز دوم بالغ بر هزار و 231 میلیارد تومان است که بالای 91 میلیون یورو کاهش ارزبری دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط