فونیکسریمکسبهتام

بنزین«۲۷۷۸»

پایان قاچاق سوخت با اجرای به موقع طرح کارت سوخت خودرو

عصر خودرو- نماینده سابق ایران در اوپک گفت: ارائه بنزین با کارت سوخت از مصرف بی رویه و قاچاق جلوگیری کرده و به مصرف جامعه برنامه می‌دهد.

پایان قاچاق سوخت با اجرای به موقع طرح کارت سوخت خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی خطیبی نماینده سابق ایران در اوپک و کارشناس انرژی  با اشاره به ایرادات کلی طرح کارت سوخت، گفت: برخی معتقدند ارائه بنزین با کارت سوخت مشکلاتی به همراه دارد که از جمله آن می توان به معطلی در جایگاه ها اشاره کرد؛ اما این نگاه صحیح نیست چرا که قطعا مشکل‌زا نخواهد بود و این مورد در برابر آثار مثبتش قابل مقایسه نیست.
    مدیر سابق امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: ارائه بنزین با کارت سوخت از مصرف بی رویه آن جلوگیری می کند و حتی مصرف بنزین نیز بهینه و محدود می شود، ضمن اینکه با این کار از قاچاق بنزین می توان جلوگیری کرد.

    به گفته خطیبی، اکنون  مقدار زیادی از مصرف بی رویه در راه قاچاق هدر می رود که آن هم به دلیل اختلاف قیمتی است که بین کشور ما و کشور همسایه وجود دارد، یعنی انرژی کشورمان به راحتی قاچاق می شود، بنابر این مصرف بهینه و کنترل مصرف بدون اینکه از نظر قیمت به مردم فشار بیاورد باعث می شود که جلوی قاچاق هم گرفته شود.

    نماینده سابق ایران در اوپک بیان کرد: افرادی که طبق گذشته بنزین مصرف می کردند همچنان مصرف کننده هستند و افرادی که بی رویه بنزین مصرف می کنند باید هزینه آن را پرداخت کنند، اینگونه از قاچاق بنزین جلوگیری می شود و به اقتصاد کشور کمک زیادی می کند.

    این کارشناس اقتصاد انرژی با اشاره به رقم قاچاق، گفت: میزان قاچاق، رقمی بسیار قابل توجهی است که عمده ترین دلیل آن قیمت بسیار ارزان آن است، به طور مثال  بنزین و گازوئیل با زحمات زیادی ساخته می شود اما برای اینکه به مردم فشار نیاورد با قیمت‌های مناسبی عرضه  داده می شود.

    او افزود: این منابع برای مردم کشور است و برای کشور‌های همسایه نیست که بخواهند از این اختلاف قیمت استفاده کنند. کنترل مصرف و عرضه بنزین، از مصرف بی رویه آن جلوگیری می کند و به ویژه جلوی قاچاق را هم می‌گیرد که می تواند برای اقتصاد کشور بسیار مفید باشد، این رویه باید به طور جدی انجام و اعمال شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو