فونیکسریمکسبهتام

معاون سازمان راهداری اعلام کرد:

فرصت دو هفته‌ای برای اتوبوس‌های دربستی اربعین

عصر خودرو- معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد: اتوبوس‌های دربستی که البته به صورت یکطرفه می‌توانند زائران را به عراق ببرند و باید ۲۴ ساعته به کشور برگردند، تنها تا دو هفته دیگر می توانند این کار را انجام دهند.

فرصت دو هفته‌ای برای اتوبوس‌های دربستی اربعین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهران قربانی اظهار کرد: اتوبوس‌های دربستی دو طرفه که در بازه زمانی رفت تا برگشت می‌توانند در عراق بمانند، محدود به 400 دستگاه اتوبوس بوده و آن‌ هم برای خانواده جانبازان، شهدا، معلولان و برخی اشخاص است که نمی توانند بدون وسیله نقلیه به عراق بروند. این افراد با معرفی‌نامه از دستگاه‌های متولی می توانند از اتوبوس‌های دربستی استفاده کنند.

    وی با بیان اینکه عمر در نظر گرفته شده برای اتوبوس‌های دربستی دو طرفه سه سال است، افزود: اتوبوس‌های دربستی یکطرفه نیز مشکلی برای سفر به کشور عراق ندارند اما شروطی دارد و آن اینکه باید تنها از مرز چذابه عبور کنند. دومین شرط این است که حتما باید تا 24 ساعت پس از عبور از مرز چذابه و ورود به عراق به کشور بازگردند و نهایتا اینکه برای این اتوبوس‌ها عمر پنج ساله در نظر گرفته شده است.

    با اتوبوس‌های یکطرفه‌ای که برنگردد، برخورد قاطع می‌شود

    معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: اگر اتوبوس‌های یکسره پس از خروج از مرز تا مهلت 24 ساعته در نظر گرفته شده به کشور برنگردند، پرونده‌شان به کمیسیون تخلفات ارجاع شده و با آن‌ها برخورد قاطع می‌شود.

    قربانی با بیان اینکه چذابه تنها مرزی است که آن‌ها می‌توانند از آن برای رفتن به عراق استفاده کنند، اعلام کرد: تردد اتوبوس‌های دربستی یکسره دارای مهلت زمانی است و این اتوبوس‌ها برای تردد از مرز چذابه تا قبل از 24 مهر ماه امسال یعنی حدود دو هفته‌ دیگر می‌توانند اقدام کنند و عبور و مرور اتوبوس‌های دربستی یکسره تنها تا این تاریخ امکان‌پذیر است. همچنین از آنجا که ممنوعیت تردد درنظر گرفته شده تا 29 مهر ماه ادامه دارد، اتوبوس‌های یکسره دربستی می‌توانند پس از این تاریخ به عراق برای بازگشته و زوار را به کشور بازگردانند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو