فونیکسریمکسبهتام

فرانسه ۳ سال ایران را معطل کرد

ماجرای ساخت گیربکس ناو جماران توسط ‌صنعتگر ایرانی

عصر خودرو- گروه استان‌ها ـ رئیس سازمان بسیج مهندسی کشور با بیان اینکه فرانسه برای تامین گیربکس ناو جماران سه سال ایران را معطل کرد، گفت: یک صنعتگر داخلی بعد از عدم ایفای تعهدات فرانسه در یکی ازشهرک‌های صنعتی کشور این گیربکس را تولید کرد.

ماجرای ساخت گیربکس ناو جماران توسط ‌صنعتگر ایرانی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از تسنیم، علی اصغر شهبازی در مراسم افتتاح کلینیک صنعت اتاق بازرگانی استان البرز که پیش از ظهر امروز در  سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد،اظهار داشت: در حال حاضر جنگ، جنگ اقتصادی است و بسیج باید خود را برای جنگ اقتصادی آماده سازی کند.

    وی افزود: بسیج مردمی و از جنس مردم است و قرار نیست نقش و جایگاه هیچ دستگاهی را بازی کند و قرار است سرمایه اجتماعی را به سوی کارآمدی نظام هدایت کند.

    رئیس بسیج مهندسی کشور با بیان اینکه بسیج باید سازماندهی را بر اساس مقتضیات زمان اجرایی کند و خود را عنوان یک تسهیل‌گر ببیند و نه تصدی‌گر،بیان کرد:  در شرایط فعلی نظام با مسائل مختلفی از جمله تهدیدها رو به رو است و یکی از مهمترین تهدیدها که انقلاب با ان مواجه است بحث اقتصاد است.

    وی با بیان اینکه صنعت و معدن موتور محرک  اقتصاد است،گفت: بسیج باید در جاهایی که خلا است و آنجاهایی که کار بر روی زمین قرار دارد ورود می‌کند.

    شهبازی با بیان اینکه  برای ساخت ناو جماران قرار بود گیربکس آن از کشور فرانسه تهیه شود،گفت: این گیربکس 3 سال به ایران داده نشد و این کار سبب شد که برای تهیه این گیربکس یک نفر را در شهرک صنعتی مورچه خورت اصفهان پیدا شد که گفت من این گیربکس را تولید می‌کنم  این توانایی در کشور قبلا وجود داشته و کسی به دنبال آن نرفته است.

    وی با بیان اینکه شبکه اجتماعی در بسیج با محوریت دانش، مهارت ، تکنیک و ابزار تجهیزات  در سه حوزه پرنده‌ها، مهندسی پزشکی و پهپادها بر پایه دانش، مهارت، تکنیک و ابزار و تجهیزات طراحی شده است، عنوان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشور  طی دو سال گذشته سه طرح را برای پر کردن خلاهای موجود در حوزه صنعت دنبال کرده است.

    رئیس سازمان بسیج مهندسی کشور با بیان اینکه سالانه خورشید هزار و 600 تا دو هزار و 100 کیلووات بر مترمربع بر ایران می تابد که باید از این ظرفیت استفاده شود،گفت: در وسعت و میزان تابش خورشید جزو سه کشور برتر جهان هستیم، اما میزان تولید انرژی از این سطح تابش تنها 700 مگاوات است در حالی که آلمان که از ایران سطح تابش کمتری دارد و  700 هزارمگاوات انرژی خورشیدی تولید میکند.

    وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه نیروگاه های خورشیدی در ایران بوده‌ایم، گفت: سال قبل در مجلس مصوب شد که امسال 100 هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین در کشور اجرا شود این موضوع می تواند در تامین برق کشور حائز اهمیت باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو