فونیکسریمکسبهتام

جزئیات طرح تبدیلی خودروهای ایران خودرو و سایپا

عصر خودرو- مدیران خودروساز برای تأمین تقاضاهای خرید مشتریان نسبت به انجام تعهدات خود طرح های تبدیلی محصولات را یکی پس از دیگری اعلام می‌کنند.

جزئیات طرح تبدیلی خودروهای ایران خودرو و سایپا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازتسنیم، تکمیل خودروهای ناقص و به نصف رسیدن خودروهای غیرتجاری و همچنین کسری بندی خودروسازان در تعطیلات تابستانی این روزها منجر به افزایش میزان عرضه خودرو به بازار و همچنین انجام تعهدات خریداران شده است. در این شرایط که با کمک قطعه سازان روند تولید بهبود یافته مدیران خودروساز نیز با سروسامان دادن به تقاضاهای خرید نسبت به انجام تعهدات خود در تلاش هستند از این رو طرح های تبدیل یکی پس از دیگری از سوی دو خودروساز اعلام می‌شود.
    گروه خودروسازی سایپا که بیشترین تعهدات عقب افتاده آن متعلق به رنو و برلیانس بوده و پس از تحریم ها به دلیل عدم تأمین قطعه قادر به تولید این خودروها نیست در عرضه محصولات خانواده رنو,برلیانس و آریو دچار مشکل شد و بر این اساس طرح تبدیل این خودروها به محصولات خانواده100 X و 200X را که شامل پراید 111،131، 132، تیبا، ساینا و کوئیک است را اعلام کرده است.

    در همین حال از ایران خودرو خبر رسیده که این شرکت نیز امکان تولید خودرهای دنا، پژو207 اتومات، تندر پلاس و 30 H کراس را ندارد و طرح جایگزین اعلام کرده است.

    طرح های تبدیل که پس از مشخص شدن شرایط تحریم و عدم توان خودروسازان برای تولید این خودروها از سوی خودروسازان در حالی پیش بینی شده که در نگاه نخست این طرح ها زیان خریداران را به دنبال داشته اما بررسی زوایای این طرح نشان می دهد تقریبا سودی معادل خودروهای خریداری شده نصیب خریداران خودروهای جایگزین می شود. از آن جا که اختلاف قیمت کارخانه و بازار افزایش یافته تحویل خودروهای جایگزین به همراه احتساب سود مشارکت و انصراف، سود منطقی ای را نصیب خریدار می‌کند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط