فونیکسریمکسبهتام

تشدید برخورد با رانندگان خاطی در راه‌های خلخال

عصر خودرو- فرمانده پلیس راه اردبیل - خلخال از تشدید برخورد با رانندگان متخلف عبوری در راه‌های ارتباطی این شهرستان به استان گیلان خبرداد.

تشدید برخورد با رانندگان خاطی در راه‌های خلخال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، سرهنگ علیرضا صحبتی  افزود: حضور فیزیکی ماموران پلیس راه و استفاده از خودروهای کنترل نامحسوس ترافیک و تشدید برخورد با رانندگان متخلف منجر به کاهش قابل توجه حوادث رانندگی شده است.

    وی گفت: برغم افزایش قابل توجه مسافران و گردشگران ورودی از سمت استان گیلان در تابستان امسال و ورود بیش از یک میلیون و 200 هزار خودرو از سمت راه‌های اسالم و پونل به خلخال ، اقدامات پیشگیرانه موجب شد که حوادث رانندگی در حوزه استحفاظی استان اردبیل نسبت به سال گذشته بیش از 90 درصد کاهش یابد.

    وی همچنین با اشاره به تردد روزانه صدها دستگاه کامیون حامل بار سنگین در راه‌های ارتباطی خلخال - اسالم و خلخال - پونل اظهار داشت: با توجه به افزایش روزافزون تقاضا برای تهیه مصالح ساختمانی مورد نیاز برای ساخت و ساز در مناطق مختلف استان گیلان از منطقه جنوب استان ، راه‌اندازی تجهیزات باسکول برای کنترل تناژ بار کامیون‌ها و اعمال جریمه و توقف رانندگان متخلف برای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و نیز پیشگیری از تخریب آسفالت جاده در این مسیر ضروری است.

    او افزود: تردد شبانه این وسایط نقلیه در راه‌های ارتباطی مشترک خلخال - گیلان نیازمند همکاری ماموران پلیس راه استان گیلان می‌باشد.

    سرهنگ صحبتی گفت: برغم ممنوعیت تردد کامیون ها از جاده خلخال - پونل در حال حاضر صدها کامیون روزانه از این مسیر به سمت گیلان حرکت کرده و به علت تخریب آسفالت جاده ناشی از اضافه بار کامیون ها سالانه اعتبارات سنگینی برای ترمیم این خرابی‌ها به دولت تحمیل می‌شود.

    رضوان صادقی ، معاون امور عمرانی فرماندار خلخال نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هر سال اعتبارات کلانی برای ترمیم خرابی‌هایی ناشی از تردد کامیون‌های با بار غیرمجاز در این 2 راه هزینه می‌شود.

    او افزود: پیش از این انواع راهکارهای پیشگیرانه از اضافه بار کامیون‌های حامل شن و ماسه از خلخال به سمت گیلان از جمله اعمال جریمه برای صاحبان کارخانه‌های تولید این مصالح و حتی تعطیلی و پلمب برخی از کارخانه‌های متخلف مانع از ادامه تخلفات تردد کامیون‌های با بار غیرمجاز در راه‌های ارتباطی خلخال - گیلان نشده و در حال حاضر راه‌اندازی باسکول برای کنترل بار در ابتدای مسیرها و حضور ملموس ماموران پلیس راه بهترین راه‌کار ممکن در این خصوص است.

    شهرستان خلخال ، استان اردبیل را به استان گیلان متصل می‌کند، جاده خلخال - اسالم و خلخال - پونل 2 راه ارتباطی استان‌های اردبیل و گیلان می‌باشد.
    23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط