فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی اعلام کرد

تجهیز خودروهای سبک ویژه بافت فرسوده

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران از تجهیز خودروهای سبک آتش نشانی برای اطفای حریق بافت فرسوده خبر داد.

تجهیز خودروهای سبک ویژه بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا ،  مهدی داوری صبح امروز در حاشیه حضورش در جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه بودجه‌های تخصیص داده شده به آتش نشانی در این دوره مدیریت شهری سبب شده با سرعت بیشتری نسبت به خرید و نوسازی تجهیزات اقدام کنیم و چه در خرید تجهیزات، لباس و غیره برنامه‌های مفصلی داریم که بخشی از آنها اجرایی شده است.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با بیان این که امسال خودروهای سبک‌تر آتش نشانی به تجهیزات اطفای حریق مجهز می‌شوند تا در بافت فرسوده و در  معابر باریک عملیات انجام دهند، گفت: همچنین از تکنولوژی‌های جدید همچون رُبات و پهپاد آتش نشانی استفاده می‌کنیم؛ هر چند که پهپاد آتش نشانی فعلا در مراحل ارزیابی حریق استفاده می‌شود و هنوز به فاز عملیاتی نرسیده است.

    وی با بیان این که در پاییز امسال طرح ایمنی خانه به خانه اجرا می‌شود، گفت: این به معنای آن نیست که در همه خانه‌ها را می‌زنیم بلکه معتقدیم بسیاری از رفتارها در خانه‌ها می‌توانند با احتیاط بیشتری باشند و حریق را کاهش دهند. به همین دلیل می‌توانیم هر کدام از شهروندان که مایل بودند، مشاوره  دهیم و حاضریم آموزش‌ها را به صورت رایگان ارائه کنیم.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران  با بیان این که نه در نگهداشت و در نه تجهیزات مشکلی نداریم، گفت: زمان پاسخگویی به حریق در دنیا 6 دقیقه است که یک دقیقه برای اطلاع رسانی، یک دقیقه تجهیز و تحلیل و 4 دقیقه به عنوان زمان سفر پیش بینی می‌شود که میانگین پاسخگویی آتش نشانی تهران 5 دقیقه و 55 ثانیه است که البته این زمان میانگین است و ما در نقاطی همچون مرکز تهران که ترافیک زیادی وجود دارد، مجبور هستیم ایستگاه‌ها را افزایش دهیم تا پاسخگویی بهتری به حریق داشته باشیم.

    وی ادامه داد: در حال حاضر 131 ایستگاه در تهران وجود دارد که باید تا پایان برنامه سوم عدد ایستگاه‌ها به 145 ایستگاه برسد که در حال بررسی هستیم.

    مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران همچنین در مورد برگزاری جلسات برای ارتقای ایمنی ایستگاه‌های مترو گفت: بیش از یک سال است که جلسات دوره‌ای با مسوولان مترو داریم و در همه موضوعات مترو همچون ایستگاه، قطار، تونل و غیره موضوع ایمنی را پیگیری  می‌کنیم که ضوابطی در این رابطه در حال تدوین است که به جمع بندی خواهیم رسید.

    انتهای پیام

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو